sobota 30. apríla 2011

Sladké mááámeníííí

Tak toto jedlo zboznujem.

Cele to vzniklo vlastne tak, ze som kedysi velmi, velmi davno videl recept na thajsku rybu. Jedlo nic moc, ale ta omacka... ach jaj. Som schopny si ju dat o polnoci so slaninou, alebo aj so suchym rozkom. Proste zavislost :D
Suroviny na recept, ktory som vymyslel ku omacke vidite tu :

Morcacie prsia (robim aj s krevetami), muka, pivo, sojova omacka, dumbier (zazvor), cukor, kukurica, ryza, sol, cierne korenie.
Ako prve si spravime omacku. Pomer je pre 4 osoby: 8 lyzic sojovej omacky, 4 lyzice cukru, cca 3 cm dumbieru. Podla poctu osob si to mozete navysovat, alebo znizovat. Ak mozem poradit, nerobte jej vela, lebo nebudete mat pokoja, nez sa neminie :D
Dumbier som pisal par receptov dozadu ako skladujem. Kupim cely kus, nastruham, prilejem trochu vody, nalejem do formy na lad a supnem do mraznicky. Kedykolvek potrebujem dumbier, staci siahnut do mrazaku a mam "cerstvy"
Omacku privediem do varu, az sa skaramelizuje. Kamosovi, ktory povinne slintal a kibicoval vcera som aj ukazal, kedy je to hotove. Neviem ako to vysvetlit ale spoznate to tak, ze ked zamiesate vybehne pena a ta postupne klesne. Vylial som to do misiek a dal vychladnut.
Ked chcem nejak reprezentovat, cele to prelievam cez sitko, aby tam neplavali kusky dumbieru. Teraz som na to kaslal :D Stravnikom na veceru to bolo jedno, ale ako pozerali od hladu, myslim ze si ten dumbier ani nevsimli.
Omacka sa chladi, uvarime ryzu.
Chcem trochu lepkavu, takze neprazim, len tam svacnem ryzu a vodu v pomere 1:2. Prihodil som aj jednu salotku, aby to malo nasladlu chut. Mozete trochu osolit, ale len opatrne. Ked sa voda odparila primiesal som kukuricu.
Ostava nam uz len maso. Spravil som cesto z 2 vajicok, muky a piva. Pomery nemam sajnu, proste aby to este tieklo, ale zas aby sa aj lepilo... Proste cesto na obalovanie... Osolit a namliet trocha cierneho korenia.
Maso som nakrajal na dlhe pruzky. Vlastne je to jedno aky maju tvar, mne sa to tak paci. Ako som uz pisal, obcas pouzivam krevety. Niekedy aj aj, nech si kazdy vyberie.
Kto ma nervy nech to namaca po jednom... ja som nemal :D
 
Zohrial som olivovy olej, do ktoreho som primiesal trochu sezamoveho oleja na chut. Ak mate fritezu budete to mat jednoduchsie :) 
Ja fritezu nemam, zvacsa sa snazim vsetko robit s minimom oleja. Piekol som do ruzova a odkladal som maso na kuchynsky papier, aby olej odkvapkal.
Omacka je vychladena a zhustnuta. Ryza uvarena a maso ruzove a chrumkave. Asi mame hotovo :)
Bea dufam ze si to nevypluvala :D

3 komentáre:

  1. tak toto budem musiet vyskusat... aj ked nie som velmi na ryzu.. myslis zeby to slo k ryzovym rezancom?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. podla mna ano, pokial ich nebudes extra korenit. aby si nezabil omacku.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. určite vyskúšam, musí to byť super :)

    OdpovedaťOdstrániť