piatok 22. apríla 2011

Velkonočná "plnina"

Cele sviatky som doma u mamy, takze budem pridavat recepty tradicne a nie moje ulety :)
Dobre to bude aj ako zaloha pre mna, lebo tieto chute, na ktore som zvyknuty odmalicka musia ostat nemenne :) a priznam sa, ze som nepamatal presne pomery.

Ako prve sme spravili "plninu", ktora je u nas sucastou velkonocneho pohostenia.


Vylejeme 12 rozslahanych vajicok a asi 1,5 dcl mlieka na 10 nakrajanych suchych rohlikov.

Podusili sme kilo bociku s trochou soli a cierneho korenia. Maso musi byt uplne makke. Vona zacina byt zaujimava, uz viem preco mam radsej jedla, ktore su hotove za 10 minut :)
Teraz sme sa vybrali do zahrady natrhat petrzlen. Pripajam fotku pre mestske krysy, ako vyzera petrzlen normalne v zemi :D
Ospravedlnujem sa za fotky, nechcelo sa mi tahat so zrkadlovkou a s kompaktom ako sa zadarili, take su :/

Petrzlen moze ist do zmesi :
Stale mi je trochu divno, ked varim u mamy. Zmontujem mlyncek a pozeram, ci sa nieco udeje. No neudialo :( musel som krutit.
Kks manualna praca , ach jaj :))

Ale nieee :D Milujem vidiecku kuchynu.

Pomlety bocik sme zamiesali s rozkami. Poriadne, nech sa vytvori taka lepkava masa. Teraz prichadza na rad moje oblubene ochutnavanie :)
Ak chute suhlasia (sol, cierne korenie), mozeme prichystat formy na pecenie. Tieto vymastime. MASŤ a nie umele jedy prosim ! Potom vysypeme struhankou.
Blizime sa do finale :)
Nam to vyslo na dve formy.
Este pokial mame zadrbane ruky, jemne postlacame, aby neostali vzduchove bubliny.
Mama ponatierala to cele horcicou, uz sa nepamatam preco :)
Ale nemam sa pytat na sprostosti, co tam treba, to tam treba a hotovo :D
Az uvidi ze som ju (aj ked len ciastocne) vycapil sem, asi ma zbije :DDD
Rura bola vyhriata nemam sajnu na kolko stupnov. Proste som to dal uplne na nizky ohen. Taky luxus ako ukazovatel teploty sa tu nenosi :P To pouzivaju len amateri :D
Neostava nam nic ine, ako neustale pozerat, kedy to chyti spravnu farbu. Isty znak toho, ze sme dopiekli, je to, ze sa zacina pri krajoch oddelovat.
Dnes odmietam po sebe kontrolovat pravopis. Po susedovom domacom metylu sa mi zda pravopis ako uplna zbytocna banalita...
Zajtra pokracujeme...

3 komentáre:

  1. inak plninu poznam u nas doma pod nazvom plnka, hmota sa robi bez masa a pecie sa spolu s kuriatkom ako priloha namiesto ryze ked je chut... O:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ano, klasicka plnka je bez masa, pripadne s pecenou, ale toto je velkonocna plnina :P

    este ma napadlo teraz , ze rura podla mamy je vyhriata vtedy, ked tam strcis ruku a vraj je tam tak fajne teplo :D

    OdpovedaťOdstrániť