pondelok 2. mája 2011

Zdivená, opitá svinka

Ja tak rad grilujeeeeem!
Hlavne ak mozem vonku na klasickom grile. Drevene uhlie pridava specificku vonu aj chut vsetkemu.
V mraznicke som nasiel kare z divaka, tak som ukecal kamosku, aby ma "pozvala" :DD grilovat na zahradu.

Pekne som kare vykostil a odblanil ( LOL ). Aby bolo peknucke a dievcata neprotestovali, cim ich krmim :)

Vela ludi ma strach z diviny, kvoli roznym vystraham z chorob, ktore prenasaju divo zijuce zvierata. Pokial vsak dodrzime par zasad, mozeme vychutnavat najzdravsie maso bez umelych krmnych zmesi a tukov. Prve je mrazenie a druhe dlha tepelna uprava. Kto chce mat uplnu istotu prida este marinadu s octom. Ale na to uz fakt kaslime... Z tychto troch 2 bohate stacia...
Vedel som, ze dlha tepelna priprava nebude, nakolko chcem grilovat. Maso som mal mrazene, rozhodol som sa pre marinadu s octom. Ale... hmm ked ja ocot az tak nemusim :DD Vino bude lepsejsie :D
Cervene vino bolo dost vyrazne, tak som zvolil velmi jedoduchu marinadu. Vlastne do vina som pridal len rozdrtenu borievku, cierne korenie a olivovy olej.
V tomto moze stat maso kludne aj 24 hodin.
Pokracujeme vonku po par poharikoch vina :D Na zerave uhlie som dal rozmarin, aby prevonalo maso.
Maso som ususil a dal na gril. Zvrchu som prikryl rozmarinom a posolil som. Tiez este trochu cierneho korenia.
V tejto chvili som dostal poznamku... eee oneee vonia to, ako ked sa grgne v kostole po opici...  no ano rozmarin trochu pripomina kadidlo a borievka, ehm to uz vieme, ze slovaci ? :D
Vsimnite si, ze maso bolo skoro cierne od vina. Nechal som jednu stranu cca 20 minut na grile, teplota je idealna taka ze pri vyske masa musite vydrzat 4 sekundy s dlanou. Ak je gril velmi horuci, mozete maso dopalit a vyrobit koks.
Po obrateni neustale kotrolujte prstom maso, aby nezacalo tvrdnut. Jednoducho stlacajte maso zvrchu sem tam. Aspon to vyzera aj tak, ze sa starate dokladne o maso a hostia pri tom obdivuju vase kucharske umenie :D Tuto stranu som nechal tak 10-15 minut. Presne neviem... Akonahle som citil ze zacina tvrdnut zhodil som z grilu a zakryl.
Teda na tejto fotke som este nezakryl :DD
Medzitym som upiekol huby a bagety. Maso nech si chvilu oddychne.
Bagety, ako uz ste parkrat videli, opekam pokvapkane olivovym olejom a nejakou nasekanou bylinkou. Teraz bola po ruke pazitka. Pazitka je tiez mnam, tak ako limetka ;-)
Salat spraskali baby, ja som len vyrobil zalievku. Klasika, ktoru v buducnosti ukazem ako variovat. Vzdy znova pisem :) 1 diel balzamiko, 3 diely oleja, sol, cierne korenie. Zatrepat. Zaliat... O mesiac bude kontrolny test, ci si to pamatate. :D
Uz sa cakalo len na huby a zvysok bagiet. Este som si nechal pazitku aj na zdobenie. No a kto je zvedavy na vysledok tak tradaaaa :
Ribezlovy dzem rulez...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára