pondelok 25. apríla 2011

Žlté čudo - syrec/syrek/hrudka

Na velku noc nemoze chybat zo stola syrec. Ak uz to volate syrec, syrek, hrudka, atd. priprava je vzdy rovnaka. Jediny rozdiel je v tom, ze nikde sa robi sladky, niekde slany.

Dame zohriat liter mlieka, najlepsie domace kravske. Ak nemate tak plnotucne z regalu :D .Zohriat zatial, nie prevriet ! Mozete aj trochu osolit.

Takto vyzera mlieko :)))
V inej nadobe rozmiesam vajicka. Plati pomer na 1 liter mlieka 10 vajec.
Musim pridavat fotky co som nafotil, inac je recept taky jednoduchy, ze sa to dalo aj v jednej vete napisat :D
Aby mohla byt dalsia fotka este dam tieto vajicka tiez v stave rozmiesanom :D
Prichadza krok, kedy vlastne syrec ochutime. U nas sa robi sladky, takze sacok vanilkoveho cukru a asi 4 lyzice obyc cukru na toto mnozstvo mozeme tiez zamiesat. Ak sa robi slany, tak sa soli proste. Zazil som uz aj take, ze pridavali vegetu. Proste aky kraj, taka chut...
Prilejeme to do tepleho mlieka
Musime to stale miesat a mozeme pridat plamen. Po chvilke miesania sa to cele zacne zrazat. Ja zvyknem pridat hrozienka (mnam),
Az sa vytvoria taketo zrazaniny, mozeme to vypnut.
Celu tu zmes potrebujeme prefiltrovat, dam fotku ako to robi mama :)
Ja osobne prelozim gazu cez hrniec a cele to otocim :D Nakolko ale fotak som nemohol zverit mame, musel som to nechat na nu :)
Treba potom vyformovat taky batozcek, zviazat a zavesit niekam, kde moze odkvapkavat.
Po par hodinach je to hotove. Len vyklopit na tanier a potom narezavat na velkonocnu misu.

A takto vyzeraju moje ranajky na velku noc. Samozrejme to iste budem jest este par dni, nez sa nenastvem a nevyrobim zo zvyskov fasirky :D Na toto uz ale syrec nepouzijem len ten zvysok :D
Vyrazam na cesty drzte mi palce, aby ma nenamerali. Dalsi post bude uz z NZ :)

1 komentár:

  1. dnes mi ten recept pomohol, aby som sa zajtra nehanbila, ze nemame syrek. diky.

    OdpovedaťOdstrániť