sobota 23. apríla 2011

Dávidove koleno

Nie je to sice velkonocny recept, ale zelanie synovca Dávida je rozkazom :)

Udene koleno vlozim do vody spolu s mrkvou, petrzlenom, zelerom, ciernym korenim (celym), bobkovym listom (4 som dal) a cesnakom. Nesolim, ide mi prave o to, znizit slanost udeneho masa.

Varim podla velkosti kolena od pol, do tristvrte hodinky. V dalsom kroku mozete koleno vykostit a tak vlozit do panvice. Ja vsak peciem vcelku, je to take chlapske :D
Pod koleno som dal par platkov slaniny. Kozu narezat do mriezky a napichat klincekmi. Potriet olivovym olejom a jemne okorenit ciernym korenim a osolit opatrne. Mozeme tam nahadzat aj zeleninu z vyvaru.
Podliat vyvarom, v ktorom sme ho varili a moze ist do rury. Piekol som na nizkej teplote, doma cca 150 stupnov, tu tak od oka, aby sa to nespieklo.
Mal som asi 2 hodky cas, tak som medzitym kosil a poveril mamu, aby polievala vyvarom kazdych 15 minut.
Aj ked Davidovi staci maso s masom, pre seba som si vsak spravil ako prilohu fazulu na cibulke :)
Neviem ci vobec pisat recept, ale aby som natiahol finale tak pridam aj toto :P
Cibulu som nakrajal na platky, nech je vidiet, ze je tam! Fazulu mozete pouzit konzervovanu, alebo povarit so solou a cukrom. Cibulu som chvilu prazil a potom som ku nej prihodil fazulu.

Podlial som vyvarom, ktory mi ostal z varenia kolena a podusil som asi 10 minut. Zahustil som maslom. Ochutnat, dokorenit! Vyvar je vsak taky intenzivny, ze vela toho nebude treba :)
Mozeme servirovat :

A takto vyzera spokojny synovec (SS), ked dostane pecene koleno:

2 komentáre:

  1. Ked vidim tu fazulu, tak som rada, ze dnes vecer nebudeme spolu :-D
    Ale inak... hmmm...fajneeee

    OdpovedaťOdstrániť