nedeľa 10. apríla 2011

Jeleň z lesa na tanier , parohy nemchcem :P


Divinu milujem. Vdaka Zelmire, polovnicke mam aj staly prisun kvalitneho masa. Jelenie maso je uzasne, tento recept som vymyslel ztoho co som mal akurat doma :D
Pouzil som stehno, ktore som odblanil (fuu to je slovo)

Co som nevyfotil ale velmi dolezite, nasekal som petrzlenovu vnat, salviu a tymian a vtejto zmesy som vyvalal maso, sol cierne korenie samozrejmost.



Navrtal som diery so skrabkou na zemiaky :D

Slaninka go go go, najlepsie domaca nie masita
Rozpalit panvicu nasucho a sup ho tam z kazdej strany minutka len aby sa pory uzatvorili.



Takze maso von hned ako je dookola pekne chytene. Este raz... nepiect len pootacat nasucho po minute kazdu stranu !
Panvicu neumyvat len naliat olivovy olej (zvysok slaniny rulez) a sup tam cibulu , chvilu orestovat a nesetrit paradajkami ktore som len nakrajal na mensie kusky

Cervene vino nesmie chybat :D

trochu rozvarit za hrst borievok, trochu soli a cierneho korenia a po 5 minutach mozeme vratit maso
Dobre je ak mate panvicu ktora sa moze pouzit aj v rure, pretoze tak ako to je cele treba vlozit do rury (cca 150 stupnov)
bude tam cca 2 hodinky, pocas ktorych nezabudnime polievat cervenym vinom (no moze byt aj zeleninovy vyvar ak niekto odmieta pouzit vino) a podlievat vlastnou stavou a obcas otocit, proste aby to nebolo suche.

Zatial spravime prilohu, ja som mal chut na zemiakove knedle ale mozu byt aj zemlove (nabuduce dame recept ne? )
 Zemiaky v supke uvarit, rozpucit, pridat vajicko, muku (krupica plus hruba muka kombi) muskatovy orech (aaach), sol a capat do toho rukou nez to neni take fajne vlacne. Robim obcas gulky obcas knedlovite , teraz sa podarili taketo





 Do vracej osolenej vody asi na 15 minut (fuu co ja viem ? sak to vyplave jak je to hotove...)

Predpokladam ze medzitym sme dopiekli maso, takze pome na omacku.

Dalsia panvica trochu hlbsia, olej a huby 

supol som tam trochu vina este a nasekanu petrzlenovu vnat a pazitku. Teraz je cas pouzit vypek z masa takze prepasiroval som obsah toho, vcom sa pieklo maso

slahackou zahustim (muka je fuj) , osobne sa mi paci ked je slahacka naslahana na penu vyzera to efektne ;-) , ochutnam dokorenim (ale vypek je intenzivny tak nemyslim ze bude treba)

Ta slahacka ako je bublava to milujem :) cucoriedky su samozrejmost... Maso natenko sikmym rezom aby sme videli strukturu, ktoru sme vytvorili slaninkou
 

Ach jaj, musim nieco zjest ...

1 komentár:

  1. Poopravim informaciu na zaciatku clanku. Ja nie som polovnicka. To moj otec je polovnik a vdaka nemu mame vzdy doma chutne a zdrave masko z nasich lesov.

    OdpovedaťOdstrániť