streda 27. apríla 2011

Robím ružovú rybu

Cez vikend potreboval sef recept na lososa a napadol mi jeden speci. Dnes som to rychlo spravil, aby som nezabudol. Obcas sa mi proste vynoria recepty z pamati, ale tiez sa stracaju, pokial nejaka surovina mi ich nevyvola.

Mozete aj grilovat, aj na panvici opiect. Dnes som volil panvicu, vonku bolo hnusne. Surovin nie je vela, potrebujete lososa, susene paradajky, cesnak, olivovy olej, petrzlenovu vnat a sol.

Vyrobime jednoduchy pac s nadrobno rozsekanymi susenymi paradajkami, roztlacenym cesnakom, olejom , vnatou a solou. Nalozime lososa aspon na hodinu (radsej aj 2).
Medzitym mozeme pripravit prilohu. Dostal som pekny salat, takze dnes budeme zdravo zit.
 Por mam velmi rad :). Paradajky kvoli farbe, aby sme mali aj zazitok pre oci. Az po umyti, ususeni a natrhani/nakrajani zeleniny som zistil, ze mam aj limetku. A kedze ide o rybu, rychlo som vymenil balzamiko za limetku :)
Plati pravidlo: 1 diel limetky/ 3 diely oleja tak isto ako pri octe. Sol, cierne korenie podla chuti a poriadne pretrepat vo flaske od horcice :D Vznikne krasny svetly krem, ktory miesanim nedosiahnete.
Snad aj vidiet, snazil som sa :P Zaliat, premiesat.
Salat mame, predstavme si ze aj ryba moze ist na panvicu/gril. Pokladame na poriadne rozpalenu panvicu/gril. Pozor, na panvici bude prskat. Pokial peciete na grile, mozete na uhliky dat trocha citronovej travy.
Lososa pecieme prv kozou dole (hehe - so ž by to davalo aj zmysel). Nenechavajte to tam dlho, pokial nechcete mat vysusenu nevkusnu hmotu. Neviem kolko to je... 3 minuty? Hmm...
Akonahle sa zacne farba stahovat, obratit a opiect aj z druhej strany. Tiez len chvilku.
Pri servirovani osobne este nahadzem na lososa opecene kusky paradajky a pokvapkam pacom, ktory ostal. Tiez vymackam zvysne kvapky, ktore ostali v limetke.
Mimochodom, losos je vraj to nazdravsie, co si mozete dat z ryb.

1 komentár:

  1. losos ulovený vlastnoručne na Loch Cathrin, a paradajky ??? paradajky nieeee

    OdpovedaťOdstrániť