streda 13. apríla 2011

Hovädo šikmooké

Skoro som prestal s pisanim :P Uz som mal jednu kritiku a ja kritiku tazko znasam, tak ma nesserte ( :F: do KE )

Nie je to cina, aj ked to tak vyzera... cinske jedla neviem robit :D Wok som pouzil len preto, lebo to vyzera dobre, ked v tom nadhazujem jedlo, a preto, lebo chute sa zmiesavaju uplne inak na tych teplotach, ktore vo woku dosiahnem. Vyzadovany je wokovy horak :/

Hovadzie maso som nakrajal na tenke, ozaj tenke kusky (ostry noz vyhoda), polial som sojovou omackou, olivovym olejom (ak mate sezamovy je to velke plus, ale zmiesavam, lebo je total vyrazny), nakrajal som jednu chilli papricku bez semena(ehm) a okorenil ciernym korenim a zazvorom, teda prepacte dumbierom :), toto necham tak 15 minut odpocivat v pokoji...
Zeleninku, aku najdem v chladnicke a mraznicke... tu som pouzil por, mrkvu, huby, hrasok, fazulove struky, bambusove vyhonky, kukuricu, cinsku kapustu a ruzickovy kel.

Masko moze ist do rozpaleneho woku a o chvilocku je uz aj hotove, ak je wok riadne rozpaleny a maso nakrajane na tenko, ozaj su to len 3 minutky.

Mozeme vybrat na tanier, olej z pacu nechame vo woku a prihodime zeleninu. Zaciname porom a mrkvou , aby sme mali poriadny zaklad a hlavne, aby mrkva zmakla :D Ak mate radi chrumkavu mrkvu, tak ju pridajte az ku koncu, ale ja mam rad maglajz.


Zakladne chute tam mame z pacu, v ktorom sme mali maso, takze po chvilke mozeme pridat dalsiu zeleninu a to podla doby, ako dlho sa ktora pripravuje, huby som mal surove, tak som ich hned aj pridaval
Ak sa to tvari sucho, tak sa moze pridat trochu oleja. Pouzil som mrazenu zeleninu ako dalsi krok, vodu som preto nepridaval.
Krasne mi to lietalo :)
Vodu som predsa pridal :P
Ruzickovy kel prerezany na polky, nech je vidiet, co tam je. V tejto faze som este prihodil kocku zazvoru (dumbier ale preco vsetci pouzivaju cesky nazov ??). Pytate sa preco kocku ? No asi sa nepytate, ale aj tak to napisem :P . O dumbieri sa nebudem rozpisovat, aky je zdravy, chutny atd, to je vsetko uplne jasne. Problem je, ze v obchode sa da kupit len kusisko, z ktoreho pouzijem len 3-4cm a cumim co so zvyskom. Samozrejme v chladnicke na to zabudnem a objavim za kompotom, az ked je plesnivy :( . Preto ho teda komplet nastruham prilejem kvapku vody a nalejem to cele do formy na lad. V mraznicke potom vydrzi veeelmi dlho a ked potrebujem pridat do jedla dumbier, tak proste pridam "kocku".
Cinska kapusta sup...
Tak teraz pozeram, ze na tejto fotke cinska kapusta tam este nebola :DDD No nic, nabuduce...
Kapusta potrebuje len chvilocku. Vratil som maso a intenzivne som ochutnaval, co asi chyba. Prilial som este trochu sojovej omacky (nie sladkej ale klasika obyc.) a dal som este cierne korenie.
Uz len premiesat a servirovat.




Aaaa, teraz vidim, recept na ryzu som nedal :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára