utorok 17. mája 2011

Vymeň starú za novú

A to doslova :)
Dnes spravim jedlo, ktore si bezne davali nasi predkovia. Bol to velmi rozsireny a dostupny pokrm. Bude ale v novom sate, moderne a zdrave...

Neviem kde ako sa vola zaklad tohto jedla. U nas puliska a pocul som uz aj žganec.
V komentaroch, prosim, sa so mnou podelte o nazov v rodnom kraji. Dik.

Vela narodov si privlastnuje toto jedlo, ale vieme odkial pochadza kukurica ;-)
Vracia sa nam do kuchyne a to pod nazvom polenta. Ako talianske tradicne jedlo. Ha, ha, ha.
Kazdopadne je super. Doporucujem aj ako predkrm s pikantnou omackou, aj ako prilohu k hlavnym jedlam. Spravil som taku chutovku na veceru, ako som uz pisal, musim ubrat trocha s tazkymi jedlami :D To aby som sa pacil aj v Ziline :D
Robim to 1:2 teda 2 diely vody na 1 diel kukuricnej krupice. Dam varit vodu a akonahle zacne vriet, pri neustalom miesani sypem krupicu. Nezabudnite poriadne posolit !
O chvilku zacne pekne bublat a sem tam aj prskat :D Miesat, miesat a miesat zbesilo.


Neviem, kolko to treba varit, ja som zvykol aj ochutnavat uz z miesacej veci. Zhustne to uplne az do takehoto stavu asi:
Cele to rozotriem na nejaky tanier. Snazim sa, aby vrstva bola rovnomerna, ale ako sa zadari take to bude. Nemusite zas vsetko robit aj pre oko ako ja :D
Teraz to potrebuje oddychnut a trocha preschnut, tak to nechajme v klude a pripravme nieco k tomu.
Zakladna hubova omacka bude idealna.
Robim ju aj k masu, potom cibulu davam do vypeku, hned ako maso je hotove. Teraz som pouzil olivovy olej. Teda cibulka...
Ach ta farba jarnej cibulky... sukadelickeeee
Trochu poprazim (jasne ze s ciernym korenim) a pridam na velke kusy nakrajane huby. Tie tiez trocha porestujem a podlejem trochou bieleho vina.
Pridam lyzicku horcice a majoranku. Dosolim po ochutnani. Az pod vareskou citim, ze huby su prijemne makke, ale este stale pruzne, mozem to vypnut. Este kusok masla, aby to bolo prijemne kremove.
Vratme sa k polente :D Preklopim z taniera na dosku. Teda niekto kraja priamo na tanieri, ale ja to neznasam a som na to alergicky. A potom som neprijemny a hnusny. Tak to vobec neskusajte ak som pritomny.
Nakrajam na tvary ake len chcem. Mozete poharom vykrajovat aj okruhle vecicky. Ja mam rad trojuholniky. A kosostvorce :DDD

Teraz sme skoncili s tradiciou a hodime to do moderna....

Zohrejem olej na panvici a nalozim to tam.
Az to chytne krasnu zlatu farbu, mozeme to dat na papier, aby sme sa zbavili zbytocnej mastnoty.
Neviem ako nazvat tento recept, dajte tomu nazov aky chcete. Toto je teraz hlavne jedlo, ale viac sa hodi ako predjedlo. Pridal som rukolu, pekne doplnila chute na tanieri. Tu som len jemne osolil a pokvapkal olivovym olejom.
Vyskusajte. Neolutujete.

2 komentáre: