štvrtok 19. mája 2011

Ázijsko-europsko-americká placka

Povodne som nechcel dnes nic varit, ale mam tu brata, tak ho prekvapim, az pride z predstavenia. A to jedlom, o ktorom si myslim, ze neviete odkial pochadza :D

Zacneme v mongolsku a to tatarskym biftekom, ktory sa cez rusko po obchodnych cestach a tatarskych najazdoch dostal az do nemecka a stal sa oblubenym jedlom. Po case sa surove maso zacalo aj tepelne upravovat.
Ale medzitym sme skocili v case a objavuje sa na scene John Montagu.
Nehovori vam toto meno nic ? :D Myslel som si :D a co tak grofstvo Sandwich ? Ano, hovorime o hradnom panovi. V nemecku jeho vynalez bol oblubeny hlavne so zemlou.
Blizime sa do finale :D Ale podla mna uz viete ku comu smerujeme.
Z nemecka v 19 storoci zacala obrovska vlna emigracie do severnej ameriky. Pristav, z ktoreho odchadzali lode sa volal Hamburg. Prihorievaaaa :D Emigranti priniesli samozrejme svoje oblubene mlete maso v zemli do ameriky, kde sa stalo jedlom na ulici. Dalej uz je to bla bla bla, ked ma niekto zaujem prozpravam.
Mno a teda sme pri nazvu Hamburger, povodne Hamburg steak.

Tolko vseobecne znalosti, teraz podme rychlo konecne na moju verziu burgeru.
Hovadzie maso, ako prapovodny burger, salotka, cesnak, vajicko, petrzlenova vnat, tymian, kusok rozku, worchesterova omacka, sol , cierne korenie.
Maso mozete pomliet, ja som ho rozmixoval :D slo to na dvakrat, pri druhej varke som prihodil salotku, cesnak a rozok.
Nalejem worchester, klepnem vajicko, nasekam vnatku, osolim, okorenim. Tymian dam samozrejme len listy :) Tie som nesekal, este su velmi drobnucke.
Hmm este som dal chilli :D To ale nemusite, ja mam len taku uchylku na stiplave, nevsimajte si ma :D
Nechame odstat aspon pol hodiny. Naozaj dobre to zacne byt tak po 4 hodinach :)
Moze ist na gril.
Gril bol este cisty :D, ale uz nie dlho...
Po 5 minutach som maso otocil o 90 stupnov aby som mal pekny mriezkovany vzor. Neni to povinne cvicenie :D
Nemam sajnu ako dlho sa to pieklo... Stale, ked sa ma niekto pyta na taku sprostost, tak som nervozny :D Asi 10 minut, podla mna viac nie. Je to mlete maso, takze be cool.
Serviroval som so syrom, paradajkami a rukolou. Kecup nepytajte u mna ;-)
Ozaj... vedeli ste, ze mekac zacinal s hotdogmi ? :DDDDDD

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára