piatok 27. mája 2011

Cyprus

Spravil som nieco co sa OSN nedari uz dost dlho :D spojil som turecke s greckym :)
Bojujem za svetovy mier predsa. A asi sa prihlasim na miss :D teda na mr.
Niekomu kombinacia tych chuti sa nemusi pozdavat. Masove gulky su ako jedna z variacii kebapu. Nie je to preklep :P Kebap. Robi sa zvacsa z jahniaceho, alebo hovadzieho masa. A je mleteeee, na rozdiel od sis kebabu a doner kebabu, ktore poznate aj u nas. Podla toho v akej oblasti turecka ste, tak sa menia chute. Pre spojenie s greckym dipom som pripravil matovy variant, ktory je vhodny do terajsieho tepla.

Este sa priznam, ze som robil aj video, ale proste den blbec :( Fotky boli len nudzove, musite si vystacit stym co je :(
Telacie bolo dost suche nakoniec som este pridal aj vajicko, ktore tu nie je. A samozrejme ideme grilovat ,takze nie panensky olej ale klasicky. Dalej mata, limetka, majoran, cierne korenie (vela :D ) a sol.Ozaj a kusok peciva, alebo struhanky... Len kvoli tomu, aby nam to drzalo pokope.




Tu uz je po vsetkom :( a pritom take uzasne video by som spravil, mozete lutovat...
Pozor na matu, ak mate vlastne vypestovane, zvykne byt silnejsie ako z obchodu, tak opatrne, aby ste nevyrobili pepermintovu zuvacku :D Takze maso pomliet zmiesat s nasekanou matou a majorankou, buchnut vajicko, vytlacit limetku, osolit, okorenit, zamiesat. Struhanku a olej podla toho ako mate maso mastne a ako sa dari formovat gulky. Nechat odstat aspon pol hodiny, nech stiha limetka ucinkovat.
Spravil som aj na spajli, ako to zvyknu podavat, a aj gulky ako to je v mode skor v grecku.
A podme to spojit teda.
Naozaj neviem odkial mam recept na grecky dip. Alebo ci je vlastne grecky ... hmm, kazdopadne podla jogurtu, ktory sa pouziva pri priprave, tak to volam grecky :D
Takze prisne grecky jogurt. Je iny, skuste. Bezne kupite v obchodoch. Limetka je spojovaci prvok s kebapom. Pazitka, cesnak, cierne korenie, sol. Ak mate chutny panensky olivovy olej tak go, go, go.
Miesat, chutnat, korenit, miesat, chutnat, korenit, chutnat, miesat, hotovo.
Mrkneme na gril.
Maso je mlete, limetka ucinkovala, 15 minut je aj vela. Piekol som s nastavenim steak. Gril najdete vpravo v oblubenych, tak ako aj mixer. A po novom aj moje zradla v sekcii pre recepty :D Aj ked, hmm v dost suchej podobe :D

Nastruhal som vyrazny syr, a cele som to zjedol s pecivom.
Esteze ma kolega ukecal, aby som to napisal, nakoniec docela v poho to vyzera :D
Borko dikes.

1 komentár: