utorok 10. mája 2011

Kečupovááááá

Moja oblubena polievka.
Vlastne, ked tak rozmyslam, nepoznam cloveka, co by ju nemal rad.
Ano, je to paradajkova, podla synovca kecupovaaaa :D Akoze za ten nazov svojho brata nechvalim, bol by som radsej, keby synovec nevedel, co to je kecup (sorry Oskar).
Teraz si kazdy vzdychol... aaaa nuda , ziiiiiv atd...
Nechcem nikoho kritizovat, ale 90% slovenskych paradajkovych polievok cerstve paradajky ani nevidi. Skuste, ak vam nechuti, vratte sa k pretlaku s mukou a cukrom...
Este tu chyba zelerova vnat. Spoznavate dufam vsetko :DD. Cherry paradajky (kebyze cez vikend netaham svadbu, tak by som mal cerstve z trhu, ale ked domace niesu jedine cherry, zvysok je bez chuti zbierane za zelena a dozrievajuce v kamione), cibula, cesnak, cervene vino, bazalka, tymian, majoranka, oregano, zeler, cierne korenie, sol.
Zvysok uz je jasny, nie ? :D cibulku poprazime a medzitym sa pochvalim :
Cerpam od neho inspiraciu, hlavne ked vari na farme. Moj oblubeny televizny kuchar je vsak niekto iny :P
Natahujem cas, lebo nemozem to cele zbuchat vo dvoch fotkach a troch vetach. Co by to bol za blog...
Takze paradajky len tak, ako sa mi chce, nakrajam. Nahadzem ich na poprazenu cibulu (ktoru samozrejme za horuca posypem ciernym korenim) a navrch hned dam bylinky a cesnak, ktory len roztlacim nozom a prekrojim. Netreba sa s tym babrat vobec, na konci uvidite preco.

Teraz je to na trochu vyssom ohni a pomaly podlievam cervenym vinom a snazim sa, aby paradajka cim skor zmakla.
Az to zacne vyzerat, ako by to uz niekto jedol, osolim a prihodim trochu cervenej papriky (viem, viem nebola v zozname), podlejem vodou a necham povarit asi taaak hmm nooo dal som cigu a zahral som chvilu poker na FB. Takze asi tolko :D
Tato fotka je blba, lebo toto nebolo uplne na konci, ale po podlievani vodou, kedy som v panike zistil, ze som nedal zeler :DDDD
OK , pome dalej, teda povarili sme.
Ja to pasirujem, aby bola polievka riedka, teda polievkovita. Mozete to cele aj rozmixovat, vtedy to bude huste. Je to stale este na ohni, pre istotu to necham prebublat, dosolim podla chuti a na vrch svacnem trochu oregana, nech tam nieco plave :D
Ak ste pouzili paradajky domace resp. take, ktore maju nejaku chut, nic ine nebudete potrebovat :). Uplne najsamlepsejsie su z paradajok zo zahrady od Maminky (cmuk).
Posypat kvalitnym syrom. Nie umelou nahradou, ta sa len zbytocne lepi na lyzicku a vlastne vsade a nedochucuje len zhustuje...
Ak mate traumu zo skolskej kecupovej, skuste toto. Zmenite nazor...
...tak urciteeeeee...

6 komentárov:

  1. do cokolvek paradajkoveho odporucam vzdy lyzicku cukru krystal.... zvyrazni to chut paradajok.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ja mam rad hustu kremovu .. a vobec necukrim, len na zaciatku davam asi 3-4 stredne velke mrkvy .. a tiez davam aj zeler, petrzlen a cibulku

    OdpovedaťOdstrániť
  3. cukor davam ak paradajky niesu dost sladke. Ak pouzivas za zelena zbierane paradajky tak ano treba cukor...

    kolby suhlas ale to uz zacinas recept na minestrone :D to dam nabuduce...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. som hnusny asi stymi poznamkami obcas, ale naozaj je vsetka chut v surovinach nie v dochucovani :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ked precitas zlozenie a ked tam nie je napisane ze to je syr, tak by si nevedela :)

    OdpovedaťOdstrániť