sobota 25. júna 2011

Ungarische Gulasch 2 a 3/4 - prdkavica

Treti diel mal byt kotlikovy gulas, ale varenie na zahrade este stale viazne. Mierne teda odbocime a spravim fazulovy gulas.


Jedlo to bude poriadne chlapske. Budu tam vsetky pre nas zivotne dolezite suroviny. Idealne jedlo na panske jazdy alebo na vylet do hor (pozor na plasenie divej zveri :D).

Mame tu udene koleno, slaninu, fazulu, cibulu, cesnak, chilli a cervenu papriku. Toto vsetko pre chlapov a vlastne s tym by sme tiez navarili. Moj fazulovy gulas ale je na vyssom leveli. Paradajka, mrkva, petrzlen, zeler, tymian, bobkovy list, majoranka, petrzlenova vnat.
Najprv sa musime zbavit slanosti, tak som z kolena orezal maso a so 4 strucikmi cesnaku a bobkovym listom som povaril asi 30 minut. Je to dobre aj preto, lebo potom sa lahsie doluje maso z kosti. Ozaj, hodil som tam aj zo 5 kuskov celeho cierneho korenia.
Do poriadneho hrnca som narezal slaninu z mangalice. Potrebujeme dost vela masti na dalsie ukony. Pokial date slaninu len na chut a bojite sa vacsich davok kvoli postave alebo kvoli podobnym blbostiam, tak prilejte este olivovy olej.
Cibule davam asi polku objemu masa. Tu som nasekal na velmi velmi drobne kusky. Samozrejme to uz viete zo starsich receptov, ze teraz je potrebne namliet na cibulu cierne korenie. Cibulu dusim na nizkom plameni. Hlavne to nedopalit.
Mrkvu a petrzlen prihadzujem v takom rannom stadiu, aby mrkva nebola sladka potom. Hmm a petrzlen neviem preco, ale to je zvyk, ze mrkva a petrzlen patria spolu :P
Pre amaterov: pred pridanim papriky dajte hrniec z ohna. Pokial dopalite cervenu papriku, tak to mozte cele vyhodit do r....
Takze nechame cervenu papriku uvolnit chute v horucej masti. Jednou rukou som miesal a druhou som pridaval udene maso z druheho hrnca.
Tretiou rukou som samozrejme fotil :D
Vpravo dole vidite prisunuty druhy hrniec, naberacku nechajte tam, este budeme potrebovat vyvarenu stavu.
Paradajky na zahustenie a paprika na chut. Trochu som to zalial vyvarom z kolena a nechal som to dalej bublat, nez sa paradajky nerozvarili.
Mame docela slusny zaklad, do ktoreho teraz pridam este majoranku.
Tradaaaaaa....
Zaklad panskej jazdy musi byt sutaz v prdeni. Alebo v grgani. Alebo sucasne. Samozrejme vsetko jednou rukou.
Fazulu som namacal od vcera vecera v mierne slanej vode s bobkovym listom a tymianom. Vraj sa zjemni chut fazule. Raz som to vynechal, ale nepamatam ci to bolo ine. Je pravda, ze z toho vecera ani ine veci nepamatam :D
Vsetko som to len vyklopil aj s vodou, v ktorej sa macala fazula. Dolial som este cistej vody a varil som nez fazula nezmakla. Podla pouziteho druhu to moze trvat od hodiny po nekonecno :D Pri pouziti konzervovanej (fuuuuj) to je len chvilka, vtedy davajte pozor skor na maso, aby bolo jemne.
Az zacina maknut (fazula), zacnite ochutnavat a pripadne dochutte vyvarom z kolena a ciernym korenim. Osobne tu som pridal stiplavu papriku. To som vam pisal.. ak chcem len chut stiplavosti tak pridam do horuceho oleja, ak chcem stiplave tak na konci varenia.
Pridal som moje oblubene stipance (vajicko plus muka, miesat do tuha a potom trhat priamo do polievky) a nasekanu vnatku z petrzlena. Toto potrebuje uz len 5 minut.
Mnozstvo je priemyselne, dufam ze kazdemu navstevnikovi bude chutnat (bude musiet, takze chvalte potom).
Dopredu sa ospravedlnujem damam, ktore s nami idu na pivo vecer :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára