sobota 18. júna 2011

Odháňame hmyz celý víkend

Vidim, ze som tapasom siahol do osieho hniezda :) Pridam teda tento vikend zo 10 receptov na dalsie zakryvace poharov. Budu po skupinkach , teraz prve tri.
Ukazem empanadas, dalsi z velmi rozsirenych tapasov. Niekde sa vola aj panada.
Dnes bez naucneho textu, ideme hned na vec...
Na cesto budeme potrebovat maslo, muku, vajicka, vino a sol. Jeden a pol plechu tapasu som vyrobil z 400g muky, 3 vajicok, cca 70g masla a tak skoro deci vina.
Muku som vymiesal s maslom a nalial som na to vajicko rozslahane s vinom. Poriadne posolit a opriet sa do vyroby cesta.
Podla stavu mozete este pridat muku. Hned ako sa prestane lepit na prsty ide do chladu na pol hodiny asi.
Za ten cas spravime plnku. Teda teraz plnky, lebo ukazem tri rozne druhy empanadas.
Tuniak, olivy, cibula, kysla smotana a smotana na varenie. Podla chuti pripadne dosolit.
Cibulu poprazit a olivy nasekat nadrobno. Cele to zmiesat so smotanou do jednotnej hmoty. Smotany dajte tolko, aby to bolo pekne kremove.
Tradaaaa...
Dalsia plnka bude fajn vyrazna.
Najvhodnejsia je klobasa chorizo. Pokial nezozeniete tak nieco udene, riadne paprikove a nie uplne suche. Paradajka, cibula, bazalka.

Oprazit klobasu, aby pustila trochu masti. Cibulu orestovat a samozrejme namliet cierne korenie.
Nakoniec pridat nadrobno nakrajanu paradajku a bazalku, osolit a pockat az sa vypari voda.
Posledna variacia bude pre vegetarianov :D
Mozzarella, paradajka, bazalka, olivovy olej a sol.
Vsetko nasekat a zmiesat.
Panensky olivovy olej tu sluzi ako ochucovadlo, tak ho nevynechajte.

Mame hotove plnky.
Cesto rozvalkame na cca 2mm hrubku a nakrajame na stvorce, trojuholniky, alebo tvary ake nas napadnu.
Ja niesom extra kreativny, balim to ako sa zadari... Ale aspon vidiet ze vlastnorucna praca :D
Pred pecenim ich ponatierajte z vrchu rozslahanym vajickom. Moze ist do rury na cca 20 minut pri 190 stupnoch s funkciou horuceho vzduchu. Pri klasickej rure na 220 na cca 30 minut.
Vlastne to udite podla farby kedy to je hotove. Pekne do zlatova !

Servirujeme ako kazdy tapas v malych davkach s trochou salsy a dipom alebo pikantnou omackou. U mna dnes s melonovou salsou (zavislost :D) a jogurtovym dipom.
Dalsie recepty az vecer, prepadla ma navsteva, tak som nevedel pokracovat :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára