utorok 14. júna 2011

Niečo proti hmyzu

Poznate to... v lete sa furt pcha nejaka lietajuca haved do chlastu. Ci uz je to vino, ci pivo... nikdy nemame pokoj.
Riesenie vymysleli Spanieli a to vo forme jedla :D

Vraj nazov "tapas" vznikol tak, ze v spanielskych podnikoch veeeelmi, velmi davno (neverili by ste, ale este pred vynajdenim pocitaca !) vymysleli jednoduchu vec. Proti otravnemu hmyzu davali na pohare male tanieriky. Mno... a ked uz tie tanieriky tam boli, vsetci ich pouzivali ako odkladacie miesto na jedlo. Takze vzniklo restauracne jedlo, ktore sa zmestilo na tanierik na pohari :D Pomenovali ho podla ucelu, teda aby krylo chlast pred naletmi... Tapa=kryt.

Volam tapas vsetko co sa podava ku chlastu ako jednohubky. Toto je moja verzia rybacieho tapasu s melonovou salsou.
Surovin je teda dost :D Mam halibut (platyz), rybu s velmi prijemnym bielym masom. Na cesto muku, vajicko, chilli, sol a tmave pivo. Na dip biely jogurt, pazitku, cesnak, oregano, panensky olivovy olej, sol. Na salsu zlty melon, limetku, jalapeno, cibulu, petrzlenovu vnat, cierne korenie. Dufam, ze som nic nevynechal :D Ak ano, tak pri priprave dopisem.
Najprv si pripravim salsu. Zlty melon nakrajam na drobne kusky, toto je trochu pracne, mozete to opatrne rozmixovat, ale mna ukludnuje krajanie :D Tak isto nadrobno jalapeno.
Takze to mame melon, jalapeno a petrzlenovu vnat - vsetko nasekane. Este tam sla tato cibula. A vsetko som to zalial stavou z  celej limetky a namlel som cierne korenie. Zamiesat a na chvilu odlozit do chladnicky.
Dip je vzdy podla nalady. Neviem, ake robite vy, ja tam stale nacapam kopec pazitky :D a teraz oregano, cesnak a olivovy olej. Trocha som este osolil po ochutnani. Dip musite ochutnavat a doladovat. V zivote som asi nespravil rovnaky :D

Halibuta som nakrajal na pekne male kocky a napichal som ich na spajle. To kvoli tomu ze sa nezadrbem pri namacani, lahsie sa s tym manipuluje pri peceni a hlavne : tapas musi mat za co chytit :D ako spravna zena :DDD
Rozdrvil som chilli papricku so solou. Samozrejme susenu a sol som pouzil nemletu. Dal som do muky, z ktorej spravim cesto na rybu.
Tmavym pivom som nesetril. Vajicko som dal len jedno a muky... co ja viem kolko... Spravte cesto take huste, aby sa to riadne lepilo. Este to tecie, ale uz dost neochotne.
Pekne sa to musi nalepit na ryby, ktore som samozrejme vysusil kuchynskou utierkou. Pokial ich nechate mokre nenalepi sa tam nic...
Fritak nemam, tak v malej rajnici som to piekol na dvakrat. Olej poriadne horuci. Vyberajte podla farby. Pekne do zlatova :)
Nezabudajte to odkladat na papier. Nech to nie je cele od oleja.
Pokial mate doma party, tak servirujte male davky na tanierik. Kusok ryby, trocha dipu a lyzicu salsy. Som zvedavy, kto vydrzi len s jednou davkou :D

 Ja som to len vylozil a pustil sa do toho... uz som umieral od hladu...

1 komentár: