pondelok 4. júla 2011

Skúška ohňom

Cez vikend som bol u stryka na farme. Kupil taku opachu na opekanie prasiatok (nie ruzovych a chlpatych) na ohni. Vsetko treba zabehat nejak, tak som navrhol zacat niecim mensim.
Vybrali sme kacku, z dovodu, ze kura nejem a hus sme nezohnali :D
Ak chcete piect nejake zviera na ohni v celku, vyzbrojte sa trpezlivostou. Vlastne nic nie je dolezitejsie ako dat si nacas.
Ani netreba vela veci, sme akoze v prirode a nic nebudeme komplikovat. Takze nam treba kacku, slaninu, cibulu , jablko, cesnak, tmave pivo, sol, cierne korenie, cervenu papriku a miesacku na beton.
Nemal som po ruke moju oblubenu skrabku na zemiaky na dierkovanie masa, tak som pouzil noz, prsty a varesku :)
Do diery kusok cesnaku a slaninu. Snazil som sa narobit cim viac dier. Aj tu plati : cim viac dier, tym viac slasti :P
Samozrejme zapchat cim hlbsie :) No ... nekomentujem.
Dovnutra kacky som strcil celu cibulu a jablko rozrezane na polky. Povedal by som, ze kvoli vonam a chutiam, ale je to aj z praktickeho hladiska, aby nam netiekla mast do ohna. Vraj...
Este som to zafixoval spajlami a poriadne som to cele zasypal solou, ciernym korenim a paprikou.
Zvyskami slaniny poriadne rozotriem korenie a tym vlastne aj namastim kozu.
Teraz pride chlapska surova praca :D
Treba to poriadne zafixovat este za studena. Ak sa maso uvolni pri peceni, uz vam ostanu len oci pre plac alebo azbestove rukavice. Aj ked tento stroj je skoro profi vybaveny, pre istotu sme pouzili aj drat.
Pokial mate ohen na zaciatku vacsi ako my, tak to dajte trochu dalej, aby sa koza hned nespalila. Potrebujeme ju len trochu stuzit na zaciatku, aby mast vsiakla korenie.
Akonahle som si bol isty, ze nezmyjem korenie z koze, zacal som natierat ciernym pivom.
A na striedacku kuskom slaniny. Tuto vidlicku som samozrejme po chvilke vymenil za grilovaciu, lebo som si spalil vsetky chlpy na ruke :D Inak... slaninka sa po chvilke upecie a je vyborna ako predjedlo :D
Tuto cinnost opakujeme cca 3 hodiny :D Pivo, poldeci, slanina a takto dookola. Poldeci nie na kacku...
Zaslo slnko a vsetci sa zacali nejak tlacit pri ohni :D Preco nas odpradavna pritahuje ?
Ako prilohu som pripravil par veci, ktore som nasiel na farme.
Zemiaky v pahrebe boli uplne logickou volbou :) Kto este nepiekol, nehovorte mi ze su spalene :P Nie su, maju byt take...
V kacke boli vnutornosti, ktore som zomlel, vymiesal vajickom, zvyskom cesnaku a narezanej slaniny, proste co ostalo z pripravy. Trochu chleba ku tomu nech to stuhne a moze ist na kraj ohna zabalene v alobale. Na skorsich fotkach, pokial bolo svetlo, mozno zbadate balicek :)
Rukola, ehm asi z obchodu, pretoze stryko zabudol nasadit dalsiu varku. Na tu staci olivovy olej a sol.
Dufam, ze este vam nedosla trpezlivost :) Len pecte dalej... Hlavne je kacku nespalit. Sem tam popichajte stehno, ak pri kosti je dobre, take je dobra cela kacka. A ked uz si myslite ze je hotova, nechajte este pol hodiny piect :D
V porcovani po pol litri hrusky som uzasny :D A aj vo foteni, takze zaverecna fotka je prepalena, ako by som nechcel prepalit ziadne jedlo :/
Predsa je lepsie pri opekani fotit kompaktom :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára