piatok 2. septembra 2011

Takú ti plácnem !

Obcas mame chut nieco poriadne vyplacat. Na uvolnenie energie doporucujem tento balkansky recept :D Teda, ak nemame po ruke zensky zadocek :D
Ako uz hovori nazov, budeme pleskat, placat. Teda vyrobime "pljeskavicu". Dnes verziu plnenu syrom.
Ospravedlnujem sa za kvalitu niektorych fotiek, dnes sa tak podarilo no :P
Mlete hovadzie a bravcove v pomere 2:1, cesnak, olej, cibula, tymian, rozmarin, sol, cierne korenie, cervena paprika.  Na plnku pazsky syr, ale ak ho nemate, tak co vam padne do ruky. Pljeskavica sa moze pripravovat aj bez syru.
Idealne by bolo este spravit ajvar, ale nakolko som tvor lenivy, rozhodol som sa pre jednoduchu salsu. Kazdopadne nejaku pikantnu zeleninu musite podat ako prilohu.
Vymiesame maso, cibulu, cesnak, bylinky a korenia. Ochutnavame a prilievame trocha oleja, ak maso nie je dostatocne mastne.
Teraz zaciname s agresivitou :D Najprv vyplacame placku intenzivnym placanim :D
Posypat syrom, zahnut a vyplacat hrubsiu placku. Preto nestlacam, ale fackujem, aby sa to cele nerozpadlo a aj formu takto krasne zachova.
Pokial vyrabate bez syru, tak rovno taketo hrubsie placky natvarujte. Ak to nechate natenko, bude to dost suche.
Na horucej panvici sa pecu asi 5-7 minut z kazdej strany. Na grile asi rovnaky cas, ale zalezi od intenzity ohna. Olejom som len jemne pokvapkal panvicu. Stacilo na to, aby sa maso neprilepilo a aj na to, aby som sa dopalil. Nabuduce nesmiem varit v trenkach :D
Ako prilohu som sa rozhodol pre parmezanovu polentu. Vyrobite ho ako minule , akurat pred dovarenim pridate parmezan.
Salsu uz som hovoril, aj ked to prave orechove by bolo s ajvarom, ktory najdete tu .
Samozrejme nesmie chybat chorvatske pivo :D





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára