sobota 3. decembra 2011

Vianočné jedlá - SŠA

Amici na kazdu prilezitost pecu morky. Aj na Vianoce je na stole, napchata gastanmi. Nakolko u nas sa predpoklada, ze bezna 4 clenna rodina nezozerie 4 kiloveho vtaka, pripravil som moju vianocnu verziu vhodnu na slovenske pomery.
Recept je to vlastne anglicky, kde pchaju do hydiny vsetko mozne. V novom domove osadnici samozrejme pripravovali toto jedlo z vtaka, ktory pobehoval okolo. Inak morku volali u nas v tej dobe indicke kura :D
Recept som upravil, aby sme ho mohli pripravit bez vacsej namahy ako moderne vianocne jedlo. Pouzil som gastanove pyre, ale mozete ho pripravit aj z gastanov, ako popisem nizsie.
Pouzil som morcacie prsia, gastanove pyre (najlepsie ak dostanete bez prichute), suchu zemlu, vajicko, muskatove orechy, sol, cierne korenie a na omacku cibulu, mrkvu, petrzlen, maslo a horcicu (bez fotky :P)
Skuste narezat maso tak, aby sa mohlo otvorit ako kniha. Potom uz potrebujete len sikovne ruky a tlcik na maso. Ak si netrufate robit s takym kusiskom masa, mozete pripravit aj mensie stvorce. Proste odrezete filety a rozklepte.
Na plnku vymixujte pyre, zemlu a vajicko s muskatovym orechom. Ak pouzijete cerstve gastany, tieto uvarte, olupte a pri mixovani so zvyskom, prilejte aj trochu mlieka alebo smotany, ak sa vam to zda suche. Vlastne aj v zavislosti na pouzitom pyre mozete riedit, ale to uz uvidite za jazdy. Ozaj a ak ste dostali chut na takyto profi mixer, tak vpravo na Catler stranke ho najdete a kupit mozete vlastne hocikde po chvilke guglenia.
Skuste to rozotriet rovnomerne, aj ked v podstate to bude aj tak len v strede. Hmm tak to tam proste nejak nalozte :D
Zvonka poriadne nasolte a nakorente. Nezabudajte ze vo vnutri bude do sladka, tak sa nebojte korenia. Rolku som stiahol nitkou, konce uzavrel sparatkom. Tieto kroky spravte podla seba. Ak mate ihlice na maso, mozete to vyriesit jednoduchsie.
Na horucej panvici uzavrite maso, aby ostalo stavnate. Toto som uz vysvetloval, ale znamena to len to, ze pootacate maso a z kazdej stranky minutku zapekate. Mozete tento krok vynechat, ale potom sa nestazujte...
Prilejem trochu vody a vlozim do rury.
Po asi 40 min na 180 stupnoch dam do vypeku nakrajanu zeleninu a necham to cele piect dalsich 15-20 minut na 200 stupnoch. Pri peceni obcas podlejem vodou a maso pred koncom pokvapkam olejom.
Maso vyberiem, necham oddychnut a spravim jednoduchu omacku. Ak sa pecie cela morka, z vypeku sa pripravuje brown sauce, co je vlastne zredukovany vypek so zeleninou. To napodobnim, ale trochu zjednodusene. Az sa mi raz bude chciet, ukazem pripravu klasiky.
Takze do zeleniny s vypekom pridam trochu horcice a trochu vina, prevarim a hodim kocku masla. Prelejem do mixeru, ktory som prezieravo som neumyl :D a vymixujem. Samozrejme tieto kroky mozete nahradit aj s tycakom. Pokial sa zadarila prilis husta zmes, prilievam smotanu alebo mlieko. Dokorenim podla chuti.
Tradaaaa, moje UHO (univerzalna hneda omacka). Nemylte si to s UHO-m na vojne (univerzalna hnusna omacka).

Servirujme. Samozrejme so zemiakovou kasou.

Lepsie ako hamburger...

2 komentáre: