piatok 30. decembra 2011

Francuzák

Ukazem vam jedlo, ktore sa krasne adaptovalo do nasej kuchyne. Povod oznacuje uz len nazov, aj ked vo forme, ako ho pripravujeme, by ho zabozruti nespoznali ani po trvalom muceni.
Francuzske zemiaky, to je taka klasika, ze ? Viete ako sa vola povodne ? :D Pommes soufflées a je to alebo predjedlo, alebo priloha k masu. Zabudnite na klobasu :P

Pripravim verziu so syrom, teda "les pommes soufflées au fromage".
Zemiaky, vajicka, smotana, maslo, syr, rozmarin, sol a cierne korenie. Pokial uz naozaj chcete nejake maso, tak radsej nasekat sunku, ako pokazit jemnu chut klobasou. Dakujem :P
Nevyfotil som, ale ako prve som dal varit zemiaky. Predstavte si hrniec s vodou a zemiaky. Osolene. Nez sa uvarili, rozdelil som vajicka na zltky a bielka. Tiez som nastruhal parmezan a nasekal rozmarin. Pridal som ku zltkam cierne korenie a sol a hned aj asi 10 deka masla.
Nasypal som nastruhany parmezan a nalial som asi deci smotany ku zltkam a vsetko som premiesal.
Uvarene zemiaky som poroztlacal vareskou, nerobte z toho kasu, len taku hmotu ako vidite na obrazku.
Premiesame so zltkami. Teda uz to niesu iba zltka, ale vsetko to co som tam nacapal.
Bielka som vyslahal do tuha. Skuska spravnej konzistencie prebieha klasickym sposobom: otocenim misky nad hlavu. Pokial vypadne, vytecie tak nem dobre :D
Opatrne to cele som zmiesal dokopy. Len jemne, aby sa nezlomila pena.
Ochutnat a dokorenit. Tato chvila je jedina, ked to mozete pokakat. :D
Formu som vytrel maslom. Alebo potrel, ci co. To vytrel na mna posobi v spojitosti s jedlom nejak cudne :D
Mozete pouzit pohariky na suffle a v tom piect, na efekt to bude dobre. Ja som teraz zvolil radsej taku formu, kde mozem na vysledku ukazat texturu.
Piekol som to pol hodiny na 160 stupnoch. Hmm teda asi tak no nejak. Hlavne to nespalte. Nepotrebuje to vysoku teplotu, inak sa stred neprepecie a kraje sa spalia.
Az ucitite uzasnu vonu po byte tak to je hotove :D
Dnes ako predjedlo s porkom a tatarkou. Francuzske zemiaky, ake maju byt :P

2 komentáre:

  1. Alex pekne :) ale k dokonalosti chyba mi tam ketchup :P

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Miso, speci tebe az vyzdravies a prides kupim ktomu aj kecup :D

    OdpovedaťOdstrániť