nedeľa 4. decembra 2011

Galská poopičná

Viem, viem, mal som davat vianocne recepty. Niesom vsak dnes v takom stave, aby som mohol extra kuchtit.
Do obchodu sa mi total nechcelo. Zasoby sa minuli, ostali len nedopite flase zo vcera. Z toho sa ale nenajem. Takuto chvilu pride vhod recept starych galov.
Aj ked fama tvrdi ze Soupe à l’ognion pochadza priamo od niektoreho Ludovita neviem ci 14. ci 15-ty, je to asi fuk, varili ho uz stari galovia podla rimskych dokumentov.
Inak ku obrazku hore: vraj ak mate co len priemernu inteligenciu, hned pridete na to ze jedlo je francuzske :D

Cibula, maslo, muka, vino,parmezan, olej, vyvar z kosti (ten si domyslite), sol a cierne korenie.
Kebyze to robime ako sa presne ma, tak este opeceny biely chlieb so syrom sa podava ku  polievke, resp. sa ten chlieb vlastne zalieva na tanieri touto polievkou. Tuto prilohu vyrobite v rure, recept dufam nemusim napisat. Chyba tu, pretoze nemam doma ziadne pecivo, tak som to neriesil..

Cibulu nakrajam len jednoducho, aby ostali dlhe kusky aj v polievke. Cisto na efekt, nema to ziadny vyznam.
Aby bolo viac fotiek, pozrite aj ako sa roztapa maslo :D Cibulu podusim na tomto masle.
Vyrobit ozaj kvalitny zaklad na francuzsku cibulacku chce cas, vela casu. Cibula sa dusi na najmensom ohni, trva aj pol hodiny nez dosiahne pozadovany stav, aj mozno viac, nepozeram hodiny. Len trochu prisolim a obcas premiesam. Az sa voda odpari a cibula sa skaramelizuje mame to hotove. Skuste mat trpezlivost a nepripravovat to sposobom ako v restike, teda prudkym opecenim, uvidite ze vysledok stoji za to.
Bachol som lyzicu muky a rozmiesal v zaklade. Potom moze prist suche biele vino, ktore zredukujem (odparim alkohol :D).
Moze prist cierne korenie. Pridal som aj majoranku, aby bola sranda, ale nemusi byt. Myslim majoranka... sranda musi :P
Uz len podliat vyvarom z kosti a nechat prebublat. Pripravuje sa aj cisto z vody, ale vtedy sa robi viac zakladu a total huste. Ak nemate vyvar po ruke, dajte masovy bujon, ale nehovorte mi to :D
Uz len poriadne vela parmezanu a je hotovo. Ak ste vyrobili aj chlebiky tak ich zalejte polievkou a posypte syrom.

vianocne nabuduce :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára