piatok 20. januára 2012

Také to domáce udenie

Davno som nic neprihodil, varil som jedla, ktore na blogu uz su. Dnes teda vynahradim trojtyzdnove cakanie a dostanete nieco sialene :D
Spravim si udenu rybu :DDD Len tak v byte :D To je napad, co ? Aj ked recept nie je moj, ale dnesny vydymeny byt je teda moje vlastnictvo. Ehm no spolu s bankou :D Ale ta nevie o mojich experimentoch :D
Losos sa sice da kupit hned aj udeny, rozdiel v chuti vsak je znacny. Mozete pouzit akukolvek rybu. Nemala by byt ale mrazena.
Chladeny losos, caj Earl Grey, cukor, ryza, sol na udenie. Ku rybe som spravil holandsku omacku z vajicok, citronu, masla a soli.
Poriadna lyzica caju, 2 lyzice soli, 3 lyzice cukru a ryze. Sypal som ale od oka, je tam cca tolko. Zmes zamiesam a pohladam nejaku vacsiu nadobu.
Do woku som dal alobal, lebo to co vznikne z udiaceho materialu nevycistite :D
Na nejaky rost polozim rybu. Moze to byt aj nadstavec na parenie knedli, alebo podstavec na stol pod panvicu. Urcite sa nieco najde doma. Hlavne aby to bolo vo "vzduchu".
Ak mate velku sklenenu pokrievku, tak to zaklopte tym. Budete mat prehlad o procese. Ja som dal aj na vrch alobal a dobre som stiahol kraje. Nedavajte velky plamen aby to nehorelo hnusne. Musi to len jemne dymit. Trva to asi 20-25 minut, za ten cas pripravte nejaku omacku. Ja spravim holandsku, ktora je ako stvorena pre ryby.
3 zltka zmiesam s 3 lyzicami vody (od oka :D)
Do kastrolu date vodu, zohrejete a prilozite misku. Pri takejto rovnomernej teplote neustale miesame zltka s vodou. Hlavne nespravte prazenicu :D Musi to vyzerat asi takto :
Zaklad mame, Pridame postupne asi 30g roztopeneho masla, to uz nemusite ohrievat omacku. Len miesat dalej a poriadne !
Omacku dochutim citronom a solou. Mozete pridat aj cierne korenie, ale to vobec nie je potrebne ku rybe. Samozrejme ochutnavajte, aby ste to mali podla vasej chuti. Pokial sa vam to zda malo kremove tak pridajte este maslo. Ak je to velmi huste tak este vodu.
Medzitym sa nam spravil losos. Nechame ho trochu odstat, nech sa vyvetra od dymu.
Pokial omacku nespravite naraz s rybou tak ju nechajte nad teplou vodou a obcas premiesajte.

Vyvetrame byt a mozeme sa najest.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára