štvrtok 14. júla 2011

Pozor na kariéru

Aby ste nedopadli ako Arnold Rimmer, ze si dal zohriat gazpacho... :D



Pozname ju ako spanielsku polievku, teraz vas vsak vyvediem z omylu :D
Kedysi velmi, velmi davno rimski legionari pochodili polku znameho sveta vyzbrojeni chlebom, olivovym olejom, cesnakom, octom a solou. Vyrabali si studenu chlebovu polievku, ked nenakradli nic ine. Mauriovia vraj od nich sa naucili tuto polievku, ale tunovali ju mandlami a roznymi koreninami. Gazpacho s mandlami je vlastne ajo bianco, ktore sa pripravuje aj dnes. Maurska nadvlada nad castou Spanielska a Portugalska zanechala polievkovu stopu :D
Jedlo prebrali Spanieli a postupne zacali pridavat rozne zeleniny. Po objaveni Ameriky hlavnu prisadu dnesnej podoby: paradajky.

Nakolko v kazdom dome sa gazpacho pripravuje inym sposobom, toto neberte ako nejaky zakladny recept. Je to moja verzia studenej chlebovo-zeleninovej polievky.

Toto mnozstvo mate na 2 bohate porcie alebo na 4 ako predjedlo. 3 velke paradajky, 2-3 struciky cesnaku, jedna cibula, 2 mensie uhorky (take som dostal), jedna vacsia masita paprika, poriadny krajec chleba, olivovy olej, ocot (vinny origos, ale ja to mam rad s balzamikom), sol a cierne korenie.

Ako prve namocim chlieb bez korky. Ja som mal kus suchej bagety, tu som dal so vsetkym. Davam do polievky len tolko vody, kolko ide na chlieb, mam to rad huste.

Sparim a osupem paradajky, tiez sa snazim zvnutra vypratat semienka. Papriku detto vycistim. Uhorky tiez. Vlastne vsetko odsemenim :D

Dochucujem len solou a ciernym korenim. Ako uz asi viete, musim citit suroviny :D uchylka no... Ozaj, snazte sa zohnat zeleninu zo zahradky, domacu. Pokial sa pokusite gazpacho spravit z umeliny, za vysledok nerucim.


Prihodil som par kociek ladu a supol som to do chladnicky. Lad len preto, aby som urychlil chladenie. Bol som hladny uz ako pes... Mozete kludne nechat v chladnicke odstat aj 2 hodiny, pokial vydrzite :D. Este by sa to malo prepasirovat a zriedit vodou, ale mne to chuti takto huste. Je to na vas, treba skusit. Kto ma rad ostre, zamiesajte trocha tabasca.

Potrebujeme este tropezones, teda chrumkadlo na vrch :D Poprazil som piniove oriesky a tekvicove semienka.

Druhe tropezones je chlieb s pazitkou na olivovom oleji. Mozete tiez servirovat v malych miskach uhorky, cibulu, paradajky atd nakrajane nadrobno. Ak mate serano sunku tak aj tu napr. Pocul som uz aj o rybe..
Kazdopadne mne stacia tieto dve tropezones dnes. Nezabudnite to cele zaliat chutnym panenskym olivovym olejom.


A hlavne ! Hlavne sa NIKDY nedozadujte, aby vam zohriali gazpacho :DDD

1 komentár: