utorok 5. júla 2011

Veľká vec z čižmy

Velku polievku povodom z Talianska robievam uplne bezne, ale doteraz som si myslel, ze ju ovlada aj kuchynsky analfabet.
Minestrone, teda velka polievka je v cizme Europy hlavne jedlo. Pripravuje sa na x sposobov zo zeleniny, ktora je akurat po ruke. Rozdiel medzi nasim zeleninovym vyvarom a minestrone je, ze zeleninu nevyvarame, ale len uvarime na zaklade vytvorenom prazenou cibulou.
Dnes som pripravil velku polievku tak, aby sa dala pouzit ako zaklad na varenie roznych verzii.
Povinna jazda: cibula, cesnak, olivovy olej, paradajky, mrkva, zeler (vnat)
Nepovinna jazda : huby, karfiol, por, hrasok, petrzlen a tu mozete doplnovat obsah chladnicky a mraznicky
Korenie: sol, cierne korenie, tymian, majoranka, bobkovy list, bazalka na zaver a osobne dofarbujem cervenou paprikou.
Origos by som zacal pancettou, ale nechcelo sa mi nikam ist zhanat :P. Tak som pouzil olivovy olej a poprazil som cibulu s ciernym korenim. Po chvilke som pridal aj cesnak. Pozor, aby ste cesnak nedopalili.
Niektore verzie minestrone obsahuju ryzu. Ta sa pridava s cesnakom.
Mrkva, petrzlen a zas trochu cierneho korenia. Chce len chvilku, aby mrkva stratila nasladlu chut.
Pridal som paradajky a zelerovu vnat. Dochutil som bobkovym listom, tymianom a majorankou. Teraz je cas posolit, aby paradajka pustila stavu. Este som pripasoval trochu vina pre chut ;-)
Podlial som vodou, nechal zohriat a postupne som pridaval zeleninu, podla toho, ako dlho sa dany druh vari. Zelenina ma byt uvarena a nie vyvarena, ako som uz pisal :P
Huby a karfiol boli na rade prve na varenie.
Nasleduje cerstvy hrasok. Chvilu pred dovarenim nasekany por a petrzlenova vnat.  Minestrone moze byt aj s fazulou, alebo aj s cestovinami. Tie pridavajte podla casu ako dlho sa pripravuju.
Teraz uz len ochutnavat a dosolit, pripadne dochutit ciernym korenim. Malo by tam byt vsetko potrebne.

Pri servirovani som nastruhal parmezan, nasekal som trochu bazalky a pokvapkal polievku panenskym olivovym olejom.
Povodne som spravil fotku s okolim, ale nebolo vidiet to hlavne. Tak este pridam teda na zaver aj tu.

3 komentáre:

  1. Tuto polievku by som jedla hoc aj kazdy den.Tuto polievku by som jedla hoc aj kazdy den.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ups! a preco je ten text dvakrat? :(

    OdpovedaťOdstrániť
  3. lebo by si ju jedla hoc aj dvakrat kazdy den :DDD

    OdpovedaťOdstrániť