sobota 3. novembra 2012

Nástup delostrelectva

Dnes spravim jedlo, po ktorom moze nastupit nesputana chlapska zabava :D
Nie je predsa nic zabavnejsie, ako si poriadne zagrgat a zaprdiet, pochvalujuc si muzsku spolocnost. Naco su nam vobec zeny, len pokazia vsetko. Nechapeme preco im vadia nase vytahane tricka zadrbane od minulotyzdnovej omacky. A co ze mam mastne vlasy? Ved tak letia na latinolaverov, to je to iste. Trochu pupku je predsa chlapske, nepoculi ste este, ze pod velkym kopcom, velky strom rastie? Ha, ha, ha... A furt stym sprchovanim, to je ina otrava, je predsa dokazane, ze spina posilnuje immunitny system. Spravny chlap predsa smrdi od cibule a od noh. Kaslem na to sa neustale holit, uloha chlapa v rodine je byt chlpaty. A vobec chceme mat pokoj, predsa sme sa utahali v praci, chceme si dopriat len to pivo pred telkou v pohodlnom obleceni. Cloveka vystavi cely den sediet za stolom a pocuvat debilne reci debilnych ludi. Aspon doma nech je klud, vecera na stole, pivo v chladnicke, a liga majstrov v telke :D Mozu byt rady, ze nas maju a ze sa o nas mozu starat. Ta ne ?

Vedeli ste vobec, ze privarky sa pripravuju typicky len tu v karpatskej kotline? Proste z nudze cnost, spravili sme z omacky hlavne jedlo :D Vlastne spravili sme z polievky dva chody. Ale napad to bol dobry, ja zboznujem privarky, hlavne s dobrou fasirkou. Dnes fazulovy privarok, recept je ale rovnaky aj pre zemiaky atd...

Fazule uz plavu vo vode, tak chybaju na obrazku ale treba domysliet :P
Na privarok: zeleninu (fazula), cibula, cesnak, bobkovy list, cierne a nove korenie cele, kysla smotana, muka, ocot, sol
Na fasirky: maso, rohlik, mlieko, struhanka, cibula, cesnak, cierne korenie, majoranka, sol.
Ako zaklad uvarime fazulu do makka s bobkovym listom a celym ciernym a novym korenim. Mam velmi rad chut bobkoveho listu, tak som nesetril a pridal som 5 listov. Korenia po 5 guliciek asi. Az je fazula polomakka, pridal som cibulu a cesnak. Pokial to varite nejak na krasu, vsetky tieto korenia dajte do latkoveho vrecuska, ktore mozete po dovareni vytiahnut a tym padom tam nezavadzaju pri jedeni.
Nez sa uvari privarok, spravime fasirku. Samozrejme v mojom oblubenom mixeri. Inak musim sa urazene postazovat, ze zo stranky vyrobcu onedlho zmiznu moje recepty :( A to aj napriek tomu, ze to cele prepisovali. Vraj som vulgarny. To sa mi nezda do pice.
Taketo masove zmasky uz som viackrat popisoval, nemyslim ze to treba znova. Pomlete maso, rohlik namoceny do mlieka( pre jemnost), vajicko, slanina (maso sa mi zdalo nejake suche), majoranka, cierne korenie, sol, cervena paprika(nebola v zozname :DDD), zamiesat, nechat odstat.
Fazula uz je makka, zahustim privarok kyslou smotanou a mukou. Privarky sa zahustuju alebo zaprazkou alebo habarkou ( u nas sa toto takto vola, neviem kde ako). Zaprazka je klasika, olej, muka, mlieko zatepla. Ja mam radsej habarku a teda kyslu smotanu s mukou za studena vymiesat do hladka. Pri tomto postupe spotrebujeme na zahustenie menej muky, teda nam chut ani nepreraza do jedla. Ozaj na jeden kelimok som pridal asi 2 polievkove lyzice muky. Od oka :DDD
Predtym nez pridame habarku do "polievky", rozmiesame trochu horucej stavy so smotanou, aby sme ju zohriali a nevytvorilo hrudky. Prilievat postupne a poriadne miesat.
Fasirky vytvarovat a obalit v struhanke.
Toto len kvoli fotke, snad viete co stym dalej :D
Akonahle nam zhustol privarok, mozeme dochutit solou, octom, cukrom, ciernym korenim, alebo cim len chcete. Ja davam vela octu :D aj ked inak moc ocot nemusim, privarky mam rad nakyslo. Pouzivam jemny, vinny. Hlavne ochutnavajte, nech vyhovuje vam. Ja vase humusy zrat nebudem :D
Tak a teraz budem mat privarok aj za usami, nerozpravat, nerusit, idem na vec... kroch, kroch :P






2 komentáre:

  1. mňam genialne :) už viem konečne uvariť super famózny prívarok :) kujem

    OdpovedaťOdstrániť
  2. skor zltou mladou fazulkou.... pripadne zelenou mladou... susenej je na privarok skoda, z nej radsej hustu fazulovicu... :X :)

    OdpovedaťOdstrániť