nedeľa 18. novembra 2012

Oheň

Konecne som si doniesol domov moj vysneny robot. Slintal som po nom uz dost dlho, tak reku si spravim predcasne vianoce :D Aha, ze je nadherny ?
Musel som ho samozrejme okamzite otestovat na plne zatazenie, tak som spravil domaci chlieb. Tento recept ale nebude o chlebe ale o pagacoch :) Tie nasledovali hned rano :D

No a ze preco takyto nazov receptu ? Ohen je po latinsky focus a z tohto slova vznikol nazov focacea teda cesto na ohni. Uz sme len krok od talianskeho focaccia (fokáčča). Chapete kam mierim ? :DDD Pagače, nemecke pogatschen, srbske a chorvastke pogača, tiez turecke poğaça. Tolko dnesne jazykove okienko :D
Spravim u nas menej rozsirene masove pagace. Robia sa v anglicku vraj, len sa dava viac masa ako u mna :D ja som nim setril :D
 Pouzil som na pol kila muky asi deci mlieka, 2 deci kyslej smotany, jedno maslo cca 250g,jedno vajicko, 3/4 kocky drozdia (30 g cca), cukor, sol, olej, na plnku maso, slaninu a tymian (nehladajte vsetko na fotke zas :D)

Najprv si zarobte kvasok, teda do vlazneho mlieka buchnite malu lyzicku cukru a rozdrobene drozdie. Prikryjte a o par minut sa takto pekne speni.
Nadrobte maslo, muku je dobre preosiat cez sytko (vraj), pridame kvasok a smotanu, buchneme cele vajicko a lyzicku soli.
Nechame pracovat robot :D asi 15 minut, nech vypracuje poriadne cesto. Pokial nemate, utekajte si kupit do najblizsieho obchodu , alebo vas caka rucna praca :D
Podla kvality a stavu muky mozno budete musiet dosypat, pre tuhost cesta. Nesmie byt zas uplne tuhe, skor take vlacne.
Odlozte cesto, prikryte kuchynskou utierkou na teple miesto. Dobre je si zapnut ruru na 40 stupnov na par minut, potom vypnut, nechat poodkryte dvierka a vlozit cesto dovnutra. Teraz budete mat hodinu casu, nez nakynie.
Mame cas na plnku. Pouzil som mastnejsiu krkovicku a slaninu z mangalice. Masa bolo asi 20 deka a trocha slaniny, nemam sajnu kolko... Ak robite oskvarkove pagace mozete pouzit mnozstvo ako davate muky. teda 1:1 a nedavate maslo ciste, ale z celkoveho mnozstva masla plovinu maslo a polovinu mast. Alebo pouzijete ako plnku nejaky eidam, to mozete nastruhat a zapracovat do cesta, alebo davat medzi vrstvy to uz zalezi na vas.
Nasucho oprazte maso, len slanina nam ju pomasti. Pridal som cerstvy tymian a sol. Mozete dat aj oregano alebo na co mate chut. Az vychladne v mixeri vymixujte nadrobno s pridanim bravcovej masti. Ziskate kremovu konzistenciu, kde ale este vzdy vidiet vlaknitu strukturu masa.Musi to byt riadne slane!
Presla hodina, cesto nabralo dovjnasobny objem, teraz mozeme pouzit skladanie tradicnym sposobom, ktore bude trvat dalsiu hodinu a pol, alebo sa nechate poucit ako to trochu zrychlit :D
Tak teda navalkajte cesto na pol centi hrubku asi, natrite plnkou pekne rovnomerne.
Zarolovat.
Jemne roztlacit.




Prelozit. Teraz moze spat na teple miesto tak na 15-20 minut.
Po dalsom nakynuti a rozvalkani na cca 1cm hrubku mame uz strukturu pagacu ako sme chceli. Vykrojte tvary ,ake vas napadnu a poukladajte na plech.
Na plechu este prikryt a nechat zase 20 minut pracovat. Vrch natrite rozslahanym vajickom. Vzor mozete pridat este pred vykrajovanim, nemusite vobec sa stym ondit. Ja som pritlacil nejaku hviezdicu co som nasiel.
Rura na 200 stupnov, doba pecenia asi 20 minut alebo menej ? Hmm neviem ozaj. Uvidite podla farby :D
Takto to vyzera na konci :)




2 komentáre:

  1. Zanimiv recept, lepe slike, zelo okusno, všeč mi je vaš blog ima veliko možnosti in visoke kakovosti. Vabimo vas, da obiščete moj blog Valencia, s tradicionalnih receptih za v regiji Valencija.

    http://valenciagastronomic.blogspot.com.es

    Tento teden “Donuts buče”. naslednji teden, “Mona Velikonočni v Valencii”. Ali želite, da pridejo?

    V mojem blogu najdete prevajalec za vaše jazykaNavíc, če vam je všeč Valencije gastronomije, HTML kodo lahko umestite na vaš blog, in boste imeli neposreden dostop do mojega bloga.

    OdpovedaťOdstrániť