pondelok 19. novembra 2012

Naruby

Niekedy veci proste otocime uplne, ale uplne opacne. Niekedy to konci katastrofou, ale niekedy zistime, ze sme urobili spravne. To iste citim vzdy, ked robim obrateny rezen :DDD
Chapem napad vyprazat maso v trojobale. Proste najrpv sa opekali masa len v muke, to aj teraz sa robi. Potom ho namocili do vajicka a tak piekli, aj to chapem. Nakoniec prisiel napad to cele svacnut do struhanky... logicke, bude predsa chrumkave. Ale chora hlava, ktora to cele otocila... nedava to predsa zmysel. A ako vela veci, ktore nedavaju zmysel, je aj tato vecicka genialna, uzasna, proste echte...
Len nech vas napadne tento recept, ked nabuduce budete nieco, alebo niekoho kritizovat, ze je total naruby... Aj to je svet, ktory pre niekoho je normalny. Niekedy aj lepsi, ako ten nas neobrateny.

Obrateny rezen so zelerovymi zemiakmi a domacou grilovaciou omackou. Dopredu sa ospravdlnujem za fotky, nemal som moc casu nastavovat fotak a aj ani som nestihal vsetko fotit.
Krkovicka, struhanka, vajicka, mlieko, muka, sol, cierne korenie, zemiaky, zeler, maslo, cukor, ocot, citron, chilli. Jasne ze na fotku som vsetko nedal, ale to uz je klasika.
Maso som nakrajal, nasolil, nakorenil. Rukou som poriadne natlacil korenie do masa.
Toto zboznujem. Sustredte sa na nenavidenu osobu a hned je z toho zabava :D Struhanku vklepem do masa. Poriadne, nech nikde nie je citit vlhkost masa.
Vajicka rozmiesam s mliekom a mukou. Nerobte to nahusto, nech je to tekute. Mozete pridat aj sem cierne korenie a sol.
Som to odfotil pekne postupne. Vyrazam od masa, cez vajicka az do panvice s olejom :D Nezabudol som pri tom zadrbat cely varny panel, nech vsetci vidia, ze som nieco robil.
Maso hotove. Naukladam na kuchynsky papier, aby som sa zbavil oleja.
Zelerovu vnat nasekam nadrobno a podusim na masle. Osolim, okorenim a po chvilke podlejem trochou vody. Prikryjem a necham par minut dusit domakka.
Do uvarenych zemiakov hodim maslo podla chuti a prelejem zelerom. Nesetrne premiesam, nech vznikne taka jednotna masa. Zabudol som odfotit tento proces, lebo som makal s masom este, tak tu je az vysledok, ked som uz vyjedol prvu varku :D
A teraz omacka, vraj barbekjuuuu :D Je pravda, ze najlepsia je ku grilovanym masam, ale aj ku reznu je super. Na masle skaramelizujem cukor. Nemam sajnu kolko coho, robim to od oka. Je tam asi stvrtka masla a dve velke lyzice cukru ? Hmm asi... Musi sa vytvorit jemny kremovy karamel, trochu navonany, akoby od ohna. Nespalit !!!
Nalejem paradajkovy pretlak a zamiesam. Pridam ocot od oka :D Som moc nepomohol ze ? Tak asi co ja viem, hmm, lyzicu ? Lejem to z flase, naozaj neviem :( Prisolim, pridam chilli podla chuti, zamiesam a redukujem. Pre lamy : odparujem varenim vodu, teda zahustujem. Ochutnam a pridavam citronovu stavu, sol alebo ocot, podla chuti. Ja uz som ocot nepridal len citron a sol.

Tu to je, priznam sa, taky som bol hladny, ze som zabudol vyfotit vysledok. Az ked som sa spokojne oprel na stolicke s plnym bruchom mi docvaklo, ze nieco nesedi :D
Tak este raz tanier a nalozit :











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára