streda 21. novembra 2012

ChK XI. - Chudobný rytier

Ozaj neviem preco sa toto jedlo vola armer ritter, teda chudobny rytier. Pomenovanie pochadza vraj este z 4.-5.storocia, nemecky nazov nam ostal z cca 16. storocia.
Poznate ho ako francuzsky toast, alebo na juhu rozsireny bundaškenér (bundáskenyér). Je rozsireny po celom svete, existuju sladke aj slane varianty a amicky variant, ku ktoremu sa serviruje slanina a sirup :D

Moju verziu zvladne aj moj 8 rocny synovec, tak ziadne otazky ohladne pripravy...
Suchy chlieb, vajicka, zelenina ( mal som len por doma, ale pridavam aj papriku, alebo co mi pride pod ruku), parmezan, alebo iny syr, sol, cierne korenie. Pri zakladnom recepte sa pridava aj mlieko, alebo sa moze pridat trochu cukru nasladko a servirovat s medom, proste milion variacii.
No co napisat ? Vyslahat vajicka s korenim, pridat nasekanu zeleninu a syr, zamiesat.
Trochu som potrel maslom panvicu a nalial zmes.
Chlieb som jemne vtlacil do vajicka. Cely cas pripravujem na nizkom plameni, nech sa nespali syr.
Krajce porozdelujem, nech sa potom lahsie serviruje. Inak chlebik domaci, uz trochu zoschnuty od minuleho piatku :D Akurat vsak kynie novy, o hodinu ho davam do rury piect.
Rychla vecera hotova :)








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára