nedeľa 2. decembra 2012

Hrátky s črevami

Vzdy mam problem a asi niesom sam, ze nikdy neviem zohnat jaternice a klobasy podla svojej chuti. Co takto spravit "zabijacku" priamo v byte ? :D
Najlepsie to je ak sa spojite s kamosmi, alebo rodinou pretoze cim viac sa robi naraz, tym lepsie budu. A jasne ze ani nuda nebude :D Pripravte sa na bordel, mastnotu a unavu. Potrebujete mlyncek na maso a plnicku. Ja mam len taku mini ako na fotke, ale da sa to zvladnut, len je to casovo narocnejsie. My sme vyrabali klobasy zo 6kg surovin a jaternice tiez z cca 6kg surovin. Spotrebovali sme vyse 30m criev :D
Klobasy najdete uz v starsich receptoch, dnes popisem len vyrobu huriek.
Zacneme tym, ze si nalejeme...
Bohuzial fotku surovin som nespravil. Ani by sa to nevoslo na linku, aj som zabudol. Mali sme 2 zadne neudene kolena, asi 1kg bravcovych pluc, pol kila bravcovej pecene, 2kg ryze, 1kg cibule, cierne korenie, sol, majoranku a rascu. Jaj a asi 20m criev. Pri zabijacke sa robia hurky z hlav, odrezkov aj dalsich vnutornosti. Pre nase potreby stacia tieto suroviny, ktore su beznejsie dostupne, ako napr srdce atd... Hurky namiesavam v pomere 2:1 s ryzou, korenia podla chuti. Takze dohromady bolo asi 2,5kg masa s kozou po vykosteni a 1,5kg vnutornosti.
Kolena poriadne prevarime, aby koza zmakla. Hmm nie, nie je to koza ale svina a zmaknut ma koža samozrejme :P Znamenalo to asi 2h varenia na nizkom plameni. V tej istej vode potom asi 20min sme varili pluca, ktore sa musia obracat, pretoze plavu na povrchu. Pecen staci tam strcit len na 5 minut, nie dlhsie pretoze bude nasracky.
Cibulu sme podusili na bravcovej masti so salviou a ciernym korenim. Pekne pomalu, nespalit.
Este stale za pouzitia povodnej, len dolievanej vody v najvacsom hrnci sme uvarili ryzu. Nasypali sme ju do gazy, aby sa nemusela lovit v horucej vode. Jasne ze sa to tam cele nezmestilo, ale na dvakrat pohoda... Nedovarte, staci na polotvrde.
Nez to vsetko vychladne na balkone (pluca a pecen som zabudol vyfotit :D) ponukneme partiu domacim chlebikom a rychlou pecenovou pomazankou (recept viete kde), ktoru som spravil popri vareni surovin.
Maso aj vnutornosti sme nakrajali a pomleli. Mam len fotku z klobasovych surovin, ked je clovek po usi mastny, nevie vsetko a vzdy fotit. Dusan dik za stroj, mojim rucnym mlyncekom by to trvalo vecne.
Kopcek z ryze, pomletych vnutornosti a masa, majoranky, oprazenej a rozdrtenej rasce, soli a cierneho korenia. Vsetko podla chuti, daval som to tam od oka.
Ine mi nenapadlo, kde by som to zamiesal, aj tak este mi museli pomahat aby som to nerozkydal po celej kuchyni. Dalsi clovek este dolieva vyvar v ktorom sme vsetko uvarili. Este stale ho nevylievame, len dolievame vodou. Poriadne som premiesal a vsetci sme ochutnavali, aby sme vyladili chut. Vyvar dolievat do lepkava.
Normalnu fotku z plnenia som nasiel opat len z klobas. Hurky musite plnit riedko, netlacte ich tak napevno ako klobasu, inak pri vareni prasknu. Tym som asi prezradil dalsi krok, ktory nie je vyfoteny a to ponorit hurky na asi 4 minuty do vriaceho vyvaru (ktory sme nevyliali :D, uplne univerzalne pouzitie a nemusime spinit viac hrncov)
A tu uz sa to chladi na balkone. Este nejake kusy sa varia vovnutri, takze toto nie je vsetko.

Dakujem baby za pomoc, Evka a Zelka a za aktivnu celodennu, Zuzka za nase krmenie, napajanie a finalnu vypomoc. Laci tebe za udrziavanie poriadku a moralnu podporu :D




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára