nedeľa 11. marca 2012

Začiatok sezony

Zasvietilo slnko a neodolal som grilovaniu vonku. Aby som po dlhom case potesil Atiho, pridavam takuto krasnu uvodnu fotku :

Cely recept sa bude tocit vlastne okolo novej zmesi korenia, ktore som vymyslel. A to uplnou nahodou minuly tyzden, ked som piekol kacacie stehna a riadeny nejakym sialenym napadom som pouzil zmes semienok, povodne urcenych na salat. Uz pri vyrobe sa mi samovolne spustili sliny, ruku a prsty som ovoniaval este dve hodiny po vareni, ako panic, ktory sa prvy krat dostal k podstate vesmiru :D

Zmes som dnes pouzil pri grilovani mleteho masa, taky skoro kebap. Nakolko dnes mame milion zloziek, pisat ich budem popri recepte, nechce sa mi to vsetko menovat osemkrat :P Sak si zvacsite obrazok a kukajte co tam je :D
Ako uvodny krok poprazime piniove, slnecnicove a tekvicove semienka. Viete to kupit ako jedno balenie vola sa to: zmes semienok na salaty. Polovinu som aj pouzil na salat,  ale tiez prazene na sucho.
Zohrejem nasucho aj rimsku rascu, tymto zmeni chut aj vonu.
Do maziara dam zmes semienok, rimsku rascu, susenu majoranku, cierne korenie a hrubu sol. Trochu rucnej prace a mozete ovoniat. Orgazmus na ntou. Stouto zmesou som robil aj kacacie stehna, ale podla mna sa moze pouzit na akekolvek maso. Ak by som to mal vyjadrit pomerovo, co tam slo, tak asi 2 lyzice semienok, 1 lyzicka rimskej rasce, stipka cierneho korenia a stipka soli. Aj ked cierne korenie meliem za cerstva, takze stipka ako mierka je relativna :D
Mlete maso (hovadzie/bravcove = 50/50) vymiesam s touto zmesou, pridam cibulu nadrobno nasekanu, cesnak roztlaceny, petrzlenovu vnatku tiez nadrobno, jedno vajicko ako lepidlo a pri miesani mozeme pridavat struhanku, aby sme ziskali masu, ktora sa moc nelepi a nerozpadava. Ak ste kupili nemastne maso, tak pridajte aj olej.
Vymiesane, teraz to nechajme trochu odstat nech sa premiesaju chute.
Zatial spravime majonezovu zalievku na salat. Nastruhame parmezan a pridame asi rovnake mnozstvo majonezy.
Prilejeme za lyzicu balzamika ( ak chcete aby zalievka bola pekne biela, dajte citronovu stavu) a tunil som to lanovym a orechovym olejom. Oleje som nalieval pri miesani, dovtedy nez vznikla taka tekuta normalna masa. Ochutnat a pridat sol a cierne korenie podla chuti.
S balzamikom je to taketo do hneda. Ci aka to je farba... ja neviem fungujem v RGB len.
Jablka dajte viac, ja som mal malo a setril som na vecer na ozajstne grilovanie :D Spajle len kvoli tomu, aby sa lepsie manipulovalo na grile s jedlom. Robte skor male gulky a striedajte s jablkom.
Gril rozpaleny na maximum... Este som nasypal trochu rozmarinu na maso. Rozmarin treba pouzivat vzdy pri grilovani, vraj zabranuje tvorbe zlych pripalenych debilin. Alebo co ... Ja to pouzivam kvoli tomu ako krasne vonia a aku chut pridava do grilovaneho...
Asi za 10 minut mame aj hotovo. Vlastne akonahle jablko zmakne, mozete to brat prec.
Na tejto hnusne presvetlenej fotke vidite ze som zalial rukkolu a baby salat zalievkou a nasypal som zvysok uprazenych a rozdrtenych semienok.
Tak a teraz mozete zacat slintat :P

V pozadi je krasne nove zelene vedierko s rozmarinom, ktory prezil zimu. To len preto pisem, lebo fotka, kde bolo vidiet vsetko sa nejak nezadarila :D

Bea, dufam ze narodeninova vecera chutnala :)

1 komentár: