nedeľa 26. februára 2012

Francuzak 2

Dnes pri pozerani reklamy nemenovaneho mobilneho operatora mi napadlo, ze este dlhujem francuzske zemiaky s masom. Nie, nebude to nic prihriate ako v reklame, skor nieco chlapske ako poriadny francuzak :DD

Tento sposob pripravy sa priblizuje asi najviac tomu, comu u nas hovorime francuzske zemiaky. Aj ked vajicka nepouzijeme a ani klobasu. Takze Dusan zas si utrel :D
Vola sa to na sposob savoyarde, koho by to zaujimalo.
Rozmyslal som aj nad tym, ze to zaradim do chlapskej kuchyne, tak je to jednoduche.
Potrebujeme prasacie maso (tu je akurat krkovicka, ale mozete aj z kare), zemiaky, cibulu, petrzelnovu vnat, olej, sol a cierne korenie. Na obrazku nie je ale budeme potrebovat aj syr na zapecenie.
Poslednu dobu nejak zabudam :( , ale nie som sam :D Sef kupil nejaky zensen, ci co na sklerozu a dal kolegyni, nech mi davkuje :D Samozrejme ona na tom nie je lepsie, takze zabudla mi to naordinovat... V pondelok jej pripomeniem, ze moze za vsetko, co zabudnem vyfotit :D
Nasekal som zemiaky, cibulu a petrzlenovu vnat. Cele to treba zmiesat a dokorenit. Nakolko som pouzil na finalne zapecenie parmezan, sol som pouzil opatrne. Cierne korenie podla chut.
Tu som vyzil svoje sadisticke sklony :D Aspon aj susedia mali ten pocit, ze konecne aj ja pripravujem nieco poriadne na nedelny obed. Aj ked hmm, poobede o tretej... Ale sak co ja mam obed vtedy, ked som hladny.
Poriadne rozklepat, osolit, okorenit.
Na horucom oleji zatiahneme maso z obch stran. Pre chlapov: nech to prska a trochu zhnedne. 3 minutky z kazdej strany.
Robil som to v zapekacej mise, ale mozete kludne aj v plechovej forme. Tu vsak trochu potrite maslom, aby sa vsetko neprilepilo. Na spodok nasypte polovinu zemiakov, zmiesanych s cibulou a vnatkou.
Takto vyzera zatiahnute maso :D Zakryjeme ho druhou polkou zemiakov a utlacime dorovna. Vrch este mozeme posolit a pokorenit a zalejeme vypekom z panvice. Ak to peciete v plechu a davate do horucej rury, tak este podlejte trochou vody. Inak zemiaky budu velmi suche. V takejto mise nemusite.
Zapekaciu misu  davam do studenej rury. Zapnem na cca 180 stupnov a peciem hodinu. Po hodine mozeme dat dole vrch a trochu dopiect do ruzova. Tiez potrebujeme aby sa odparila zbytocna voda. 10 minut max.
Popichame zemiaky ci su uz makke. Ak je vsetko v poriadku, nasypeme nastruhany syr. Pouzite nieco ozaj vyrazne suche. Nechcem stale pisat parmezan je milion dalsich druhov, ale ked ho tak milujem, ze nemam co riesit :DD
Teraz uz len dopiect pekne doruzova. 10 minut max. Casy su priblizne, musite na to kukat...
Dal som si k tomu rukkolu s orechovym olejom. Povodne som chcel kysle uhorky, ale potom by ste nadavali, aky som to sedlak :D

4 komentáre:

  1. Super!!!! moja krvnaa skupina...:D.vtipnee,prijemne prostredie na pripravu mam rad velke pracovne drevene dosky a velkee noze..:D..imitacia alebo ozajstna skalna stena dodava tomu atmosferu ze si v zahrade pri krbe...:))aj ja si fotim vetsinu mojich specialit..ale nemam to tak dobre pofotene som antifoto talent..:)..Moje speciality su vzdy nieco nove ,co nenajdes v ziadnej kucharskej knizke..a prave teraz som dostal vnuknutie na vydanie mojich specialit v knizke tymto tvojim sposobom...paci sa mi to !!! ale je to len myslienka ,ktora zas zapadne prachom ako cely moj minuly zivot..:D...drzim ti palce!!!este raz GUD JOB.!!!..:))..ps: dam ti nejaky moj recept ,ktory sa oplati vyskusat...niekam ti ho poslem.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. kks, aky mestan sa vyklul zo sedlaka... ze rukola :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dakujem za pochvalu, toto mi dava chut fotit nove recepty :-) apropo krb, uz boli napady opekat na biokrbe co mam na stene :-D

    Roman ee nemenim sa ostavam sedlakom navzdy , tymto verejne vyhlasujem: s kyslimi uhorkami na vacne casy a nikdy inak :-P

    OdpovedaťOdstrániť
  4. rucolla je to filajove pri stene v tej sklenej nadobe?

    OdpovedaťOdstrániť