nedeľa 13. novembra 2011

Bambi má nový domov

Vegetarianske lobby utoci z kazdej strany... Pytam sa, preco nerobia rozpravky s roztomilym karfiolom v hlavnej ulohe ? No nic, dnes aj tak bude srncie ragu...
Ragu pochadza pravdepodobne z Francuzska. Ragout ako ho volaju zabozruti... Spravne sa ma pripravit z masa nakrajaneho hladkym rezom na kocky o strane 2-3 cm. Maso sa prv opecie zvlast a az potom sa pridava do zakladu na ragu. To je asi cely podstatny rozdiel voci perkeltu. Jaj jasne, este to, ze nepridavame cervenu papriku.
Toto je len na napacovanie masa. Robil som to den dopredu, takze vsetky suroviny tu nemam :) Srncie stehno, suche cervene vino, cibula, cesnak, bobkovy list, borievky, cierne korenie a volitelne chilli. Vsetko dokopy a decentne premiesat.
Nezabudnite roztlacit plochou stranou noza, alebo hocicim, cesnak a borievky. Maso nakrajat na kocky o strane 2-3 cm :DDDDD no jasne... ako prislo tak som krajal, mozem frantikov kakat...
Cerveneho vina som nalial asi pol litra, zvysok som vypil :D Mnozstvo zalezi na tom, kolko mate masa a ako ste smadny :D V chladnice to cele odstalo v noci, ale kludne nechajte aj cely den.

Tak a akoze je uz druhy den :D

Napacovana srnka, mrkva, petrzlen, slanina, cesnak, hriby, cierne korenie, sol a nie je na fotke, ale aj brusnicovy dzem. Slanina samozrejme z mangalice. Baby a citlivky dajte nejaky olej.... Sice baby po tom nazve a prvej fotke sa do tohto receptu aj tak nepustia :D
Maso vysuste, aby sme ho vedeli opiect. Pokial to len priamo z vina hodite na panvicu, tak sa bude dusit... Hlavne pac nevylievajte !
Maso prudko opiect, aby sa ukazala aj decentna farba, kludne aj trochu pripiect sem tam, ved asi takto :
Mozeme zacat so zakladom. V restikach sa zvacsa pouzije zaprazka na cibulu, ja ako vsak viete, som proti zahustovaniu mukou.
Na slaninke podusit cibulku a cesnak. Nezabudnite na cierne korenie. Hodil som aj par listkov salvie. Ale to uz je asi v mojich receptoch standard :D Ako pisem hore, na restauracne ragu by sla teraz zaprazka, potom maso s vodou alebo vyvarom a trocha mrazenej zeleniny na zaver, aby to vyzeralo ako naozaj...
Ja som vsak pridal nakrajanu mrkvu a petrzlen, zalial som pacom z masa a cele to dusil asi 15 minut, kym zelenina nezmakla. Poriadne osolim. Vlastne neskor som ani velmi nesolil, toto jedlo nevyzaduje, aby bola chut slana.
Toto nemusi byt, ale ja ked robim ragu, tak to musi byt hladke no :P Takze zmixujem cely zaklad.
Vratit maso, podliat pacom a dusit aspon 2 hodiny. Nezabudnite obcas podliat a premiesat. Pokial uz nebudete mat cim podlievat, kludne vodou alebo vyvarom, ak ho mate po ruke.
Myslel som, ze zemlove knedle som este nedaval na blog. Tak som aj fotil, no potom som zistil ze su tu. Nebudem teda este raz popisovat, robil som ich rovnako :P
Tu som pridal hriby. Nemusia byt, ale pokial mate hriby doma, nic neskazite... prave naopak :D Pridavam ich vsak az tak po hodine a pol dusenia masa.
Brusnice to riadne nakopnu. Zamiesat a mozeme zacat ochutnavat. Dosolit pripadne namliet cierne korenie.
Este zredukujeme stavu podla chuti a ak je maso makke, mozeme servirovat.

Zaujimave, ze dnes som to nestihol ani vypostovat a uz ma prepadli kamosi :D Podla mna tu maju webku instalovanu :D A zajtra dufam kolegyne pochvalia :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára