piatok 14. októbra 2011

Ostrá ryba

Dame si recept, ktory ked prepisknete tak vas zabije :D teda skoro no :P
Upiekol som rybu so zemiakmi . Mno na tom by nebolo nic zaujimave. Ale ten dressing, ktory vam chcem ukazat je proste bozskyyyy...
Lahke, zdrave, chutne... co viac si zelat na veceru ? :D
O povode tohto dressingu prd viem, takze dnes bez vykladu...
Takze na obrazku mame: rybu, maslo, zemiaky, rozmarin, salviu, cesnak, limetku, hrubu sol, habanero (radsej dajte nieco jemnejsie :DDD ), petrzlenova vnat, olivovy olej, obyc sol a cierne korenie ( no dobre totok chyba :P )
Zemiaky som umyl a osusil. Nakrajal som takto, ale v podstate je to jedno aky tvar tomu date :)
Do horuceho oleja som nahadzal zemiaky a pridal rozmarin, salviu a cesnak. Cesnak som len jemne potlacil, aby sa uvolnili chute. Ten po chvilke mozete vybrat, inak zhorkne.
Zemiaky nechame piect a pripravime dressing. Do maziara som nahadzal hrubozrnnu sol a cesnak. Pokial nemate takyto nastroj, tak si pomozte ako viete :P
Sol posluzi ako brusny material. Po chvilke suchania vznikne hmota, ehm, na pohlad taka, hmm , ako to popisat :D No vidite...
Postupne pridavajte panensky olivovy olej a masu rozriedime. Este vzdy to vyzera fujto...
Postupne som pridaval chilli. Treba vzdy ochutnavat, nebojte sa ostrosti. Habanero odporucam len samovrahom :D Ale ak mate dost odvahy, tak potom neplacte, ze som vas neupozornoval dopredu :D Este pridam stavu z polky limetky. Vsetko pekne utlciem a vymiesam.
Uz nam ostava len petrzlenova vnat. Tiez som zapracoval.
Rybu upeciem na masle. Potrebujeme jemnu chut voci ostremu dressingu. Pouzil som halibuta, ktoreho som poriadne osusil, osolil a namlel som nan trocha cierneho korenia.
Staci asi 5 minut z oboch stran. Ak mate radi rybu tuhsiu tak aj viac. Pozor vsak, aby ste nespalili maslo. Len opatrne. Medzitym su hotove aj zemiaky, takze mozeme servirovat.
Este trocha zeleneho, kvoli farbe. Dressingu som samozrejme po foteni nalozil poriadne. V kombinacii s jemnou chutou ryby sa ostrost zmierni a zemiaky s rozmarinom doplnia sladkost.

Dodrzujte bezpecnostne opatrenia pri praci s habanerom !

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára