nedeľa 16. októbra 2011

Morské trubky

Zimnu depku mozeme zahnat jedlom, ktore nam pripomenie dovolenku. Pre mna to su ligne przene :D
Samozrejme necakajme, ze mrazene kalamare budu chutit rovnako, ako cerstve. Ako nahrada vsak postacuje. Vytunujeme to fajnym dressingom.

Kalamare, muka, cervena paprika, grecky jogurt, olivovy olej, pazitka, petrzlenova vnatka, limetka, chilli (tu habanero), sol, cierne korenie. Nevidiet to, ale nakoniec som do dipu pridal aj trocha cukru.
Najprv spravime dip, aby stihol trocha odstat. Nasekame vnatku, pazitku a chilli. Ja teraz ficim na kvalitnom jede, teda na habanero, od coho na slovensku asi vacsi ekrazit nezozeniete. Pri praci s touto odrodou musite mat rukavice, inak vas budu palit prsty este aj na druhy den (ze suseda :D), nedajboze sa povrtate v nose, alebo na inom citlivom mieste...
Vymackame polku citronu/limetky a pri miesani dolievame olivovy olej. Snazte sa vytvorit hladku masu. Postupne ochutnavajte a pridavajte chilli, sol a cierne korenie podla nalady.
Trocha cukru, aby som vyvazil tu papricku :D Nakoniec to bolo ale fakt dobreee. Nebojte sa pouzit cukor ani ked robite ostre a koreniste jedla, pokial to prepisknete so slanostou alebo stiplavostou alebo sa vam to cele zda byt horke, tak len smelo. Je to korenie ako vsetko ostatne... Inak maly trik :D Cukor zabera na chutove bunky, aj ked ho necitime priamo. Takze pokial nie ste dobry kuchar, mozete pridanim cukru a dosolenim vyvolat prijemny pocit aj u horsich jedal u neznalych.
Prestanme ale odrbavat stravnikov :D Do muky pridajme cervenu papriku a sol.
Dufam, ze ste kruzky kalamara vysusili predtym, nez ste ich nahadzali do muky.
Zbavme sa zbytocnej muky, aby nam to cele nezacalo horiet v oleji. Pokial nemate taketo pekne sitko, tak aspon v rukach ich potriaste. Zapnite panvicu alebo fritak a poriadne zohrejte olej.
Pokial olej nebude ozaj rozpaleny, voda sa odpari a ligne sa scvrknu. To nechceme, ze? Priznam sa ale, ze dnes som bol netrpezlivy a nezadarili sa mi uplne dokonale :P Ale mne to chutilo, takze ucel som dosiahol. Vas som poucil, tak date pozor.
Nejake opekane zemiaky k tomu, zaliat dipom a s hroznom to bude akurat pasovat.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára