nedeľa 6. mája 2012

Rákosie v rúre

Neviem preco vsetci oblubuju talianske nazvy jedal. Znie to teda dobre, ale pomenujme veci po nasom, ta ne ? V preklade velke rakosie, jedlo bude teda rakosie v rure :D
Spravime si cannelloni, ako to volaju povodne. Nazov sa vztahuje len na tvar cestovin, omacky a plnky su v milionoch verzii. Mozete si pripravit s masovou plnkou a varit v paradajkovej stave, alebo pouzit jednu z mojich plniek do raviol, staci len hladat na blogu :P
Zda sa mi ze pri aktualnych cenach vajicok su domace cestoviny uz luxus :D Radost z jedla, ak si vsetko spravime sami, je vsak na nezaplatenie ( na vsetko ostatne je tu ista karta no...)
Muka, mlieko, vajicka, parmezan, por, ricotta ( hoc aj obyc tvaroh), olej, pazitka (nemusi byt), sol, cierne korenie.
Toto len aby ste verili, ze som si sam... Takze z 2 vajicok a 200g muky spravime cesto. Dufam viete ako na to. Cesto nechame chvilu odstat, zatial spravime plnku a besamelovu omacku.
Rakosie naplnim takou zakladnou miesanicou tvarohu a porku. Cely por orestujem na oleji, pridavam cierne korenie a sol.
Az vychladne zmiesam s ricottou a jednym vajickom. Vajicko pridavam len aby plnka nevytiekla. Riadne premiesam a ochutnam. Na co mate chut pridajte...
Besamelovu omacku predpokladam ze poznate. Na tuto davku som pouzil asi 3 lyzice oleja, 3 kopcovite lyzice muky. Tu som jemne oprazil na oleji.
Podlial som studenym mliekom (asi pol litra), priviedol do varu a varil, nez to zhustlo. To je cele :D Mozete prichucovat syrom, osobne som tomu dal smrnc pazitkou.
Cesto rozvalkat, alebo strojom natiahnut natenko. Je to dalsi dokaz, ze si to robim rucne :P
Nakrajam cesto na take obdlzniky od oka. Naberiem plnku a zakrutim.
Do zapekacej misy nalejem polku omacky, do toho vlozim plnene rakosie. Mozete pouzit aj plechovu nadobu, tu mozete buchnut potom priamo do horucej rury.
Zalial som zvyskom omacky, dal na vrch kusok masla a moze ist do rury na cca 200 stupnov.
Je to tam ! Teraz uz len cakat asi 40 minut. Ak to peciete v plechu a davate uz do zohriatej rury, tak staci aj pol hodka.
Parmezanu som nelutoval :D Mozete pouzit aj iny vyrazny syr. Teraz to potrebuje uz len desat minut, aby sa syr zapiekol.
Snazte sa to nabrat na tanier tak, aby sa rolky nerozpadli, Dobre je si pamatat ako ste ich ukladali :D




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára