nedeľa 13. mája 2012

Niečo teplé do huby

Vzdy sa da vylepsit, upravit to, co si myslite, ze je dobre ako je. Blee to bola veta :D
Na vcerajsiu grilovacku som spravil nieco do huby, ale trochu inak, ako mate fixovane v hlavickach...

Ako hovori kamos, neni nad dobry madarsky prerastany kalabas :D
Ja hovorim, ze ano, ale pokial hovorime o jedle, poznam aj lepsie varianty :D Spravime si podomacky talianske klobasky a pridam dalsie vlastne recepty. Podla vcerajsieho hodnotenia zucastnenych je tazke sa rozhodnut, ktore z tychto troch receptov vyhrava.
Ak to skusite doma, dajte vediet ktore je podla vas top...
 Zaklad na klobasky je maso a creva. Dalsie suroviny su na fantazii kuchara. Dolezite je drzat aspon 20% podiel mastneho. Inak to bude suche, no a viete ako... na sucho...
Inak klobasy vyrabali uz Sumerovia, takze ani jeden narod si ich nemoze privlastnit :D
Takze narezeme maso na mensie kusky alebo si to date dopredu pomliet u masiara. Radsej si to robim sam doma, takto sa nedostanu do zmesi neziadane kusky. Pouzil som hovadzie a bravcove 1:1. Mozete kupit najlacnejsie maso, ja tu mam krkovicku zo svine a slabinu z hovada. Najlepsie je z pliecka, ale kto neskoro chodi ku masiarovi...
Slaninou z mangalice som dosiahol idealnu mastnu zlozku. Podla toho, ako mate mastne maso, od oka tam pridate tak na patinu cisteho masa.  Creva tiez dostanete tam kde maso, ale aj v hypermarketoch ich bezne predavaju. Nezabudnite ich poriadne premyt a nechat odlezat s kuskom cibule napr. Co ostane nepouzite odlozte v nasolenej vode s kuskom cibule do chladnicky, vydrzi par mesiacov v poho.
Tu uz je maso pomlete a zmiesane so slaninou. Ja som to rozdelil na tri diely a prilozil som suroviny, aby ste videli co kam patri.
1. fenykel a chilli
2. cesnak, zmes semienok do salatov (slnecnica, tekvica, pinia) a rimska rasca
3. rozmarin, bazalka, mata, petrzlenova vnat
Na juhu Talianska sa robia klobasky, do ktorych sa pridava iba fenykel a chilli, takze toto pekne rozdrvime v maziari a pridame do zmesi. Prvy recept vybaveny :D
Pokracujeme s cesnakom a poprazenou rimskou rascou.
Ked je rasca rozbita, pridame prazene semena, tiez rozpracujeme. Zmiesame s masom a druhy recept je hotovy.
Inak vyssie som mohol len vyfotit maziar a povedat rozdrbte tam sicko :D No potom by ste mi neverili, ze som si vsetko pekne rucne oddrel.
Bylinky rozsekat a zamiesat do klobasovej hmoty, no a vlastne toto je finale tretieho receptu.
V tejto faze su uz take vone, sakra... Sliny frkaju na kazdu stranu :D
Dosolime a namelieme cierne korenie vsade. Kazdu zmes ochutname, aspon obliznutim prsta po miesani, ci sme sa trafili.
Daco ztoho bude :D Takuto malu plnicku kupite za par eur hockde... Za ten rozdiel v chuti a hlavne zlozeni voci kupenym klobasam stoji za to milion nasobne.
Teraz uz len vydrzat do vecernej grilovacky... dopcka kde su vsetciiii ????
Inak treba aj par hodin nech odstojia, aby sa chute spojili.
Rozmarin patri na gril :D To je to zelene co tam vidite. Prepecte podla chuti ci uz na panvici, rure, alebo takto. Najlepsie to bude na drevenom uhli, ale pri vcerajsom pocasi...
Servirujeme tradicne na papierovej tacke s pivom, so slovami: na ... žer...





2 komentáre:

  1. daj tip na tú plničku, kde ju majú

    OdpovedaťOdstrániť
  2. nechcem robit reklamu, ja som to kupil tutok vedla v predajni zasielkoveho obchodu na domace potreby, zacina sa na pismeno "O" , ale myslim si ze bezne v domacich potrebach by mali mat.

    OdpovedaťOdstrániť