streda 2. mája 2012

Jarove vajcia a môj cisár

Vikend u mamy vzdy prekvapi. Vacsinou musim improvizovat kvoli dostupnosti surovin, teraz v tom ma prsty sused. Hmm teda prsty nie ale vajca ano :-D

Prepelicie vajicka su bohovska vec. Skor nez to, ze su vraj extra zdrave, paci sa mi ich vzhlad. Proste parada na zdobenie jedal. Pri koseni travy nahly dar ma trochu rozhodil. Mama zas od rana trvala na niecom z kreviet, ked uz ich minule kupila v akcii :-D
Caesar robim casto v roznych variaciach, ktore asi ani nemaju vela spolocneho s povodnym mexicko-americkym receptom :-D  Kedze tu spagetovemu monstru za chrbtom sa tazko nakupuju povodne suroviny, zas som vymyslal sprostosti :-D
Fotene mobilom, tak to berte s rezervou.
 Povodne sa pripravuje z rimskeho salatu, ale ten som nemal. Zahrada od stryka dala mlady hlavkovy salat a retkvicky, mama mala doma ladovy salat. Dalej krevety, parmezan, majoneza, olivovy olej, mix semienok na salaty, balzamiko, cierne korenie, sol a prepelicie vajicka. Dufam ze som nic nevynechal.
 

Tuto som vymiesal zalievku. Poriadna davka parmezanu, skoro rovnako majonezy, zaliat olejom a postupne dochutit balzamikom. Ochutnavat, vymiesat, dosolit, dokorenit. Viem. ze origos tam ide worchesterova omacka a vinny ocet, pripadne citron, ale toto je moj cezar :P Tuto zmesku mam rad a aj hostia vylizuju taniere.

Semeno (:D) oprazit. Dal som aj vodu na kravaty zohriat. Aby mali aj nejaku prichut, tak mladu cibulku, alebo pazitku. Mozete dat aj cierne korenie. Solit netreba, mali by byt slane od prirodzenia.
Krevety varim len minutku, hadzem ich do vriacej vody. Na fotke samozrejme voda nebubla, kedze krevety boli ladove a ja som necakal na idealnu fotku, mal som plne ruky prace. Ak mate cas mozete ich pripravit aj na pare. Vtedy tiez dochucujem vodu niecim zelenym.
  
Krutony vyrobime z nakrajaneho peciva, ktore polejeme olivovym olejom. Mozete jemne posypat oreganom, alebo inymi bylinkami. 

Salat  natrhame na male kusky, aby sa lepsie naberali na vidlicku. Ladovy salat som pridal z nudze, lebo hlavkoveho by nebolo dost. Inak ho nezvyknem pouzivat, je uplne bez chuti :(
  
Radsej pouzivam rukkolu, alebo ine vyrazne salaty. Ako som uz pisal, rimsky je ten pravy. Zalejem salat zalievkou a poriadne premiesam. 
Na poslednu chvilu som v horucej panvici pripravil este take miniaturne volske oka z prepelicich vajicok. Nenechavajte ich na panvici dlho, inak sa specu, hned ako bielok sa ustali vyhadzujte. Davaju sa aj surove niekde. Alebo uvarene ako stratene. Necham to na vas. 




Posledny krok je nahadzat vsetko nejak esteticky na tanier. Teda salat, semienka, krutony, krevety, vajicka a cele to ozdobit a dochutit parmezanom. Babenky sa utlcu za tym :D


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára