nedeľa 22. apríla 2012

ChK IX. - Dáme si to na poli?

Nevedel som kam toto zaradit, ani neviem, ako sa vola toto jedlo. Nakoniec to skoncilo v ChK, lebo je to take ozaj chlapske, plne energie.
Pochadza z talianska, cisto sedliacke jedlo chudoby. Vlastne, ako kazde poctive, dobre jedlo :D  Ma aj meno, len som si nezapamatal :(
Tymto si svoju samicku asi nebudete krmit, leda ju chcete vyhnat cely den na pole, nech ma energie dostatok :D Chutovka je to ale vynikajuca a priprava lavou zadnou. Mozete kludne potom okopavat kukuricu, alebo nieco podobne...
Nezlaknite sa mnozstva surovin :D Klobasa, huby, cibula, olivy, polenta, parmezan, pazitka, maslo, olej, cierne korenie, sol a nie je na fotke, ale este petrzlenova vnat. Tu som nemal len susenu, by nebolo vidiet aj tak na fotke.
Za prve sa musite vzit do mentality tej lenivej chamrade :D uvolnime sa, zvolnime tempo, otvorime si pivo, alebo vino a dame si cigu. Plamen len jemny, par kvapiek oleja a neudenu klobasu na kolecka.
Dnes som bol lenivy, takze som pouzil predvarenu polentu. Ta potrebuje len par minut a je hotova. Urcite je to mensia makacka, ako ju varit doma. Ostatne... aj v taliansku polentu varia zeny :D toto sa im da zverit :D Poriadnu kopu parmezanu, trochu masla, sol poriadne. Ochutname a este dosolime :D
Klobaska sa upiekla, nasypeme vsetko ostatne a podlejeme vodou. Tuto cibulu a cerstve aj susene huby. Susene kvoli chuti, je to intenzivnejsie. Sol, cierne korenie...
Vykostene olivy decentne roztlacime v ruke a hodime to tam. Este stale s juzanskou eleganciou :D
Ozaj a podlejeme vodou! Malo by sa vyvarom, ale pre mne je to uz velmi vela chuti. Aj tak si myslim, ze sedlaci ked isli orat olivove sady (he, he) nemali cas sa srat s nejakym vyvarom, skor to vymyslel nejaky syndikat kucharov, co pracuju pre koncerny, ktore vyrabaju bujony. V niektorom recepte popisem aj o wtc ;-)
Dusi sa to pod pokrievkou asi 20-25 minut na uplne nizkom plameni. Cas ako vzdy odhadom. Nasekanu pazitku a petrzlenovu vnat primiesame az pred koncom.
Viem, ze agitujem proti zahustovaniu mukou, ale toto je chlapsky recept, takze na nic sa nehrame :P Nebudem  spekulovat, len kusok masla omucim.
Nez sa maslo rozpusti a zahusti stavu, je to aj hotove. Ochutnat, dosolit, dokorenit ciernym korenim.
Teraz cakate fotku na tanieri, ale nic take nebude. Davkoval som to do obedara, lebo poslednu dobu kolegovia presli na domacu stravu a mna uz nebavi cele doobeda zhanat niekoho, skym by som siel na obed :D Som zvedavy, kto prvy sa ponukne, ze zameni svoj obed somnou :D
Serviruje sa do hlbsieho taniera inak roztiahnut polentu v strede spravit taku dieru len naberackou a nabrat na vrch toto oneee.





2 komentáre: