nedeľa 15. apríla 2012

Zo školskej jedálne

Na ake jedlo myslite, ked sa povie skolska jedalen ? Odpovede su jasne :D Paradajkova pismenkova na sladko... Spenatovy privarok s vajickom... Hrachova kasa... atd., atd. Pre mna to je restovana pecen. Ja sa vsak nedavim pri pohlade na toto jedlo :D

Neviem odkial pochadza, jedine mozem vysvetlit co je restovanie. Slovo pochadza z nemeckeho rösten/geröstet, teda prazit. V podstate by sme mali jedlo volat : prazena pecen :DD


Uplny zaklad tvori : pecen, mast, cibula, cesnak (nemusi byt - pre Arbis :D), cierne korenie, cervena paprika a vino ( toto zas nemusi byt pre Katku) 
Nenafotil som, ale ja to este vylepsujem majorankou a zahustujem stavu maslom. Ved uvidite nizsie. 
Zaciname klasicky. Pouzil som kacaciu mast, ktora mi ostala pri peceni stehienok. Ten recept niekedy nabuduce, nefotil som totiz :/
Na cibulku nameliem cierne korenie (preco toto furt opakujem ?).
Krasna bravcova pecen. Mozete pouzit samorzejme aj hydinu, vtedy sa casy pripravy skratia. Ten cesnak v rohu som primiesal k cibuli, akonahle trochu zmakla.
Pecen som medzitym narezal na male kusky.
Teda male ako male :D Teraz prichadza na rad restovanie, cize opekanie tak asi 6-7 minut (ako vzdy nemam sajnu kolko to je presne :DD).
Pridal som cervenu papriku pre farbu aj chut. Tu je tak polovina toho co som nasypal. Len som nechcel aby zhorela nez fotim, preto nadvakrat som pridaval. Zamiesat.
Podlial som asi deci a pol bieleho vina a dusil som dalsich 6-7 minut. Teraz treba vylovit jeden kusok a skusit ci je stav OK. Pri hydine nemusite skusat, ta sa spravi aj tak za 3 minuty... Bravcove nebude take makke nikdy.
Len sa chcem pochvalit krasnym domacim maslom :P
Pouzil som na zahustenie stavy. Ak varite v skolskej jedalni, zahustite mukou :D
Este ochtunat a dokorenit. Dal som majoranku a este cierne korenie. Inak to bolo v poho. Solte az pri podavani.
Podla mna jedina vhodna priloha je ryza a kysle uhorky. Inak by mi to asi ani nechutilo :D
 Fajne, fajne :D














1 komentár: