pondelok 28. júla 2014

Mek a číz

  Vedeli ste, ze oblubene jedlo severoamerickych deti uz davno nie je burger ? Odkedy aj u nas znama potravinarska firma zavalila cely trh krabicovymi cestovinami, spoliehajuc na zrucnosti sikovnych juesej gazdiniek, hambac sa drzi iba u dospelakov...

Nechapem uspechu tohto jednoducheho jedla, ale ako vieme chutove latky a chemia su mocne zbrane potravinarov :D
Spravim teda mac and cheese podla talianskeho receptu. Mozno nebude az tak chutna, ako ta z krabice, kazdopadne ja si obcas dam. Variaciam sa medze nekladu, rozne kombinacie syrov a dochucovani su mozne, ba odporucane :D
Domace makarony som nenarobil, prepacte.... Takze cestoviny, cedar, parmezan a na besamel maslo, muka, mlieko. Kvoli chutiam este cesnak, chilli, sol a cierne korenie. Cedar sa dost tazko zhana, aj mne sa akurat podaril ukoristit len zlty, ak vieze kupit tak sa snazte ku tomu pouzit cerveny, ten ma najlepsiu chut. Mozete vsak pouzit hocjaky syr, ktory vam chutna.
V zohriatom mlieku necham vymocit stiplave a cesnak. Medzitym sa varia cestoviny, ale to som nefotil :D Mlieko neprevarte, zohrievame len aby sa uvolnili chute v bordeli co som tam nalozil.
Este syr... Na pol kila cestovin som pouzil asi 300g syru, mozno aj viac :D je tu hore pisany cedar, parmezan a aj pazsky syr.
Az mlieko chyti chut zacnem pripravovat besamel. Nechcem vnucovat samozrejme ziadne korenie. Mozete ho pripravit aj klasicky s muskatovym orechom atd...
Tak teda pre panov a zacinajuce kucharky: Spenim maslo, pridam rovnake mnozstvo muky ako masla a podla toho akej farby chcem besamel, miesam a pripekam :D toto je svetly besamel, tak nepripalit !
Postupne pridavam ochutene mlieko do pozadovanej hustoty. Aj osolim a okorenim. Momentalne potrebujeme dost riedke nieco, nakolko musime pridat vsetok syr a pekne rozmiesat. Ak sa vam to zda aj po pridani syru riedke, nezufajte, cestoviny sa este napiju.
Nemam obrazok ako som pridaval syr, ale nestihal som :/ Teda mozno som stihal len som si pritom aj zapalil, no jedno uz. Uvarene cestoviny preklopim do syrovej omacky a dobre zamiesam. Pokial je to velmi huste, mozete prilievat mlieko, alebo vodu v ktorej ste varili cestoviny.
Ja som este zalial mliekom ako vidite, aby to trochu plavalo. Vrch som zasypal mixom syrov pekne nahusto.
Proste viac kecov tu ako varenia... Vsetko je uvarene, tak nechajte v rure len zapiect. Najlepsie je zatepla, este ked sa syr pekne natahuje :D Ja taku fotku nemam, lebo som to cele bral do prace :P



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára