nedeľa 31. augusta 2014

Bez cementu

Dnes vyvediem z omylu kutilov, pripravujucich betonove takzvane rizoto. Teda slovenske rizoto... to suche, zlepene a pofiderne. Volajte to trebarz ryza s masom a zeleninou, ale nekurvite nazov uzasneho jedla prosim.

http://www.technikzv.sk/redata/image/deco_technik/murar_miesacka_200px.jpg

Spravim risotto bianco, teda zakladne prilohove rizoto  a aby som sa aj najedol tak verziu risotto ai funghi. Dalej uz cudzie slova nebudem pouzivat, aj tak si to nikto nebude pamatat :D Ani ja :DD
Ryza by mala byt gulata s vysokym obsahom skrobu. Skuste ryzu urcenu priamo na rizoto (carnaroli, vialone nano, arborio, roma). Cibula, maslo, biele vino, olivovy olej a parmezan.  Najdolezitejsie je si pripravit zakladny vyvar, pridavam nafotene aj ten, aby ste videli, ake to je lahke :D. Takto tam mozno nebudete hadzat bujony :D Na vyvar teda mrkva, petrzlen, cibula, cesnak a mala paprika, zeler  rozmarin a tymian a trochu soli - fakt trochu nech to nie je slane, v rizote slanost zabezpeci parmezan. Netreba inym korenit, potrebujeme len chut zeleniny. Huby su na fotke len aby som to povysil na hlavne jedlo.

Nic netreba robit s vyvarom iba to vsetko nahadzat do studenej vody a uvarit. Za hodinu to bude akurat. Dovtedy si mozete dat pohov.
Vyvar som prelial cez sito, aby bol cisty. To len kvoli estetike no :D Na oleji poprazim cibulu...
Ryzu som oprazil a potom som podlial bielym vinom. Ak nie ste po opici akurat ako ja, mozete si aj naliat za poharik.
Akonahle sa vino vypari, resp. vsiakne, zacnem po naberacke pridavat vyvar a ryzu neustale miesam. Toto opakujem nez ryza nezmakne do takeho stavu, aby bola stred tvrdy ale zvonka uz makka.

Aj po dovareni nechajte stavu, NESMIE to byt suche. Na vrch kusok masla a 10 minut oddych...
...presne takto
Primiesam nastruhany syr. Najlepsie parmezan.Alebo dobry passky syr, mnaaaaam ten som dal teraz :D
Naberiem na tanier, a pokial jemne buchnem s tanierom po stole, tak by sa nam malo rizoto krasne rozprestriet. Toto je teda zakladne prilohove rizoto, mozete ho servirovat k masu, rybam atd.


Nakolko nic doma nemam, ku comu by som podaval toto ako prilohu, tak ho povysim na hlavne jedlo. Mozete takto pripravit ku tomu aj zopar paradajok na cesnaku, alebo morske potvory, alebo ako ja nizsie...
Horuci olej, cesnak a huby... Pridal som aj par susenych, ktore som ale predtym namocil do vody. Tie preto, lebo klasicke sampiony nemaju dost vyraznu chut a ine huby tu v zamkoch nerastu :D
Trochu horcice, biele vino a dusit asi 5 minut nez sa vino odpari. Osolit, ochutnat, vypnut, pridat maslo, natrhat petrzlenovu vnat, zamiesat, radovat sa:P
Zvykol som zvacsa varit naraz viac druhov omacok, aspon 2 alebo 3 podla toho kolko je stravnikov. S dobrym nacasovanim je vsetko naraz hotove. Zakladne rizoto prerozdelim do panvic a moze si kazdy ochutnat viac druhov.
Este trochu syru navrch a pecene kusky sunky, alebo susene paradajky, alebo nieco zelene...




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára