nedeľa 22. septembra 2013

Piroh

Dnes tu bude cisto len recept, ziadne obkecavacky. Jednak je tych fotiek vela, jednak je toto predsa gastroblog, tak sa chovajme !
Talianske pirohy uz som tu daval, tak teda nic nove to nebude dnes. V tejto forme je to skor pre navstevy, ak sa chcete vysvihnut.

Takze na cesto muka a vajicko. Na plnku spenat, ricotta, cesnak, muskatovy orech, parmezan a zas vajicko :D. Na polevu maslo, salviove listy a parmezan opat.
Klasika pripravime spenat, teda najprv zohrejeme cesnak v oleji.

Zvyknem prisypat trochu parmezanu uz aj sem, aby som to trochu ochutil.
Minutka a je to hotove.
Trocha prace s nozom. Musim opatrne, vcera som ostril.
 Tu to je vsetko uz pokope. Teda ricotta, spenat, muskatovy orech a stipka soli, podla chuti.
Komentar netreba, jedine, ze po pol roku som spat na imperii. Inu znacku strojceka asi ani nemozem s kludnym svedomim odporucat.
Plnku som prv vychladil a potom nasackoval. Koniec odstrihol a mohol som pouzit na vyformovanie plnky.
Do stredu zltko.
Skuste to zakryt tak, aby tam neostal vzduch. Dookola pekne utlacit.
Pouzil som kompotovu misku, aby som dostal tvar ufo :D
Zo zvyskov cesta som narobil klasicke ravioli. Teda az tak moc klasicke nie, nechcelo sa mi formovat, tak su aj na pohlad take "handmade".
Na fotku, ako sa varia som akosi zabudol. Ale asi ani nie je podstatna. Nez sa uvaria za cca 3-4 minuty spenim maslo s nasekanou salviou. Toto mam rad, ked sa maslo trochu chyti, vtedy ziska plnu chut.
Servirujem do hlbokeho taniera s nastruhanym parmezanom, ktory prelejem salviovym maslom. Kusok opeceneho prosuta potesi :)
Ak ste to nedojebali, takto krasne vam vytecie zltok do masla... aaach...









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára