nedeľa 6. januára 2013

Letná miešanica

Uz chcem leto ! Hned ! Slnko, plaz, hole baby... Neznasam zimu, tak si moje oblubene miesta pripominam jedlami aspon.
Dostal som chut na grecke keftedes, teda masove gulky s matou. Ja ju mam najradsej s paradajkovou omackou, ale greci vacsinou pridavaju jogurtove omacky. Ak daju paradajkovu tak len sladku, no ta mi az tak nesedi. Vytiahol som teda legendarny recept z filmu Mafiani :D
Film je super, recept tiez :D Az na to ze ja nepouzivam cesnak len do masa, do omacky pridavam este chilli.
Sklbene teda grecke a talianske, letne, zhave, svieze mnamkove...
Je to v podstate total jednoduche, iba trochu narocnejsie na cas.
Keftedes by mal byt hlavne z jahniaceho masa, tu mam ale hovadzie. Dalej, vajicka, vela maty, cibula, cesnak, rimska rasca, sol a cierne korenie. Ak je maso suchsie tak olej.
Na omacku paradajkovy pretlak (ak by bolo leto, varil by som ho z cerstvych paradajok, vykostenych, olupanych), zelerove listy, balzamiko, bazalka, chilli alebo cesnak podla chuti. Samozrejme tu potom dochucujete tym, co vam chutna, ci uz trochu cukru, citronovej stavy, alebo cierneho korenia, soli, je to na vas...
Stymto som sa teda nesral. V lete by som to robil cele inak, ale dnes sa mi nechcelo babrat. Chytte nejaky velky hrnec, dajte tam paradajkovy pretlak, balzamiko, zelerovu vnat, bazalku, chilli a vlastne to co som pred chvilou vymenoval. Zbytocne som toto napisal, ale uz sa mi nechce mazat. Dajte nizky plamen, obcas premiesajte a varte tak 3 hodiny, resp. nez sa omacka zredukuje na hustotu, ktora sa vam pozdava. Ozaj vody dajte tolko kolko pretlaku.
Dochucujem pri rozmixovani. Viem, mal by som pasirovat, ale viete predsa aky som lenivy :D Dal som trochu cukru a citronovej stavy. Je to ostre, kysle, sladke, slane vsetko naraz.... aaaa mnam... este trochu soli..
Na pomlete hovadzie nastruhajte cibulu (chceme hlavne stavu pre chut), vytlacte cesnak, prihodte vajicka, oprazenu rozdrvenu rimsku rascu a nasekanu matu. Pri miesani dosolte podla chuti. S matou nesetrite, uvidite ze sa tam hodi :D
Hmm gril sa mi nechcelo rozbalovat na balkone. Snezi, prsi vsetko robi, bleee pocasie. Tak som ich dal na papier a do rury na pol hodky asi na 200 stupnoch. Cas neviem presne, ale sak kukajte farbu, az bude takato:
Jasne ze keftedes su najlepsie na drevenom uhli. Reklamacie vsak neprijimam. Na zajtra pre kolektiv v praci som este robil zelerove zemiakove pyre. To vsak najdete uz v starsich receptoch. Musel som ochutnat, ci mi to nebudu vypluvat...
Je tam este nadrobena feta. Skuste to tiez snou, neolutujete :D








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára