nedeľa 16. decembra 2012

V očakávaní slnovratu

Dostal som chut na nieco sladke, akoze v znameni vianocnych jedal. Vykonal som totalny ulet, na prekvapenie ale chutne :)
Nasleduje jedlo, ktore som tvoril tak trocha za jazdy. Bolo to sialene, ako som kontroloval suroviny :D pripadal som si trochu choro :D S vysledkom som vsak spokojny, az na francuzaky, ktore sa mi rozpadli :( Esteticke to teda moc nebude dnes.
Kks, pozeram, ze ani sam sa nevyznam teraz :D Tak pre poriadok: zemiaky, vajicka, smotana je na francuzske zemiaky. Serrano, morcacie, med, horcica, olej, rozmarin, sol a cierne korenie na hlavne jedlo a susene ovocie, cibula, cervene vino a pomaranc, ktory nie je na fotke pre omacku. Sol a cierne korenie aj do francuzskych samozrejme. Ak som nieco vynechal, pripisem za jazdy.
Mal som susene jablka a slivky od mamy. Bio :D zo zahrady. Namocil som ich do cerveneho vina. Pouzil som alibernet co sa ukazalo, ako dobry napad, kvoli ovocnej chuti.
Pouzil som zas trik s foliou na ulahcenie rolovania. Takze serrano som rozprestrel na take miesto ako som mal cca. masa.
Tuto omacku pouzivam za studena ku grilovanemu masu. Je to med, horcica a olivovy olej, vsetko po jednej lyzici. Je to dooost dobra vec. Chcel som dosiahnut trocha vianocnej chuti aj v masa, nielen v ovocnej omacke, co sa mi podarilo. Ja viem, uz sa chytate teraz za hlavu :D
Morcacie stehno som vykostil a rozklepal. Rozprestrel som po sunke a natrel medovou omackou.
Ako velky cukrik, alebo pre perverznych ehm ani nepoviem, som predsa slusne vychovany :P
Takto ked to strcite na chvilu do mraznicky, lepsie sa vam bude stym manipulovat. Mozno som to mohol aj grilovat tak, zeby som narezal take male rolky. Ale teraz uz je to fuk.
Rozrezal som to len na dve polky a pretoze som to nemrazil, pouzil som sparatka na udrzanie celeho pokope.
Na panvici som to len zatiahol a dopiekol som to v rure pri asi 180 stuponoch 20 minut. Popritom som piekol aj zemiaky, tie najdete tu . A tie som dnes prave posral. Moc rychlo som sa ich snazil vyklopit po dopeceni a total sa rozpadli :( Ved uvidite pri zaverecnej fotke. A syr sa do nich nedava, ak sa pouzivaju ako priloha.
Maso uz oddychuje a do vypeku som nalial nasekane ovocie aj s cervenym vinom. Chvilu som podusil, vytlacil som pol pomaranca, zredukoval a pridal maslo. Ochutnal som a zistil som ze nic tomu nechyba, vdaka kvalitnemu vinu.

Sorry za odflaknutu zaverecnu fotku, vyzeralo to lepsie nazivo, ale zabudol som na to ze panvica bola v rure a ze ruku nemam z azbestu :( tak sa jednou rukou napicu foti. A este aj tie dosrate zemiaky ajajaaaj.  Ale chutovo, co vam poviem, hned som zabudol na vsetko :D









1 komentár:

  1. Mrzí ma tvoja popálená ruka, verím, že to za to naozaj stálo. BIO ti úprimne závidím :-).

    Jana

    OdpovedaťOdstrániť