pondelok 4. februára 2013

Torta-netorta

Vymysliet narodeninovu tortu, ked ja vobec sladke nepeciem ? Teda peciem, ked ma nutia, ale teraz to nebol ten pripad. Hanka vsak robi uzasne torty a ma rada uniformovanych chlapov (ak taky cita, moze sa hlasit :D). Nemozem sa predsa strapnit nejakym nepodarkom, nezachrani to ani hasicska uniforma pri polnocnom striptize.
Nie, na obrazku niesom ja, vyzeram predsa lepsie :P
So susedou sme dlho rozmyslali (teda ja som rozmyslal a ona prikyvovala), ako to cele spiskat. Napadlo mi spravit tortu slanu, aby vsak vyzerala ako sladka. Robil som take len so vzhladom jedla a nie sladkosti. Mal som jasno v plnkach, vahal som ale s cestom. Nakoniec vznikla torta-netorta :D Vraj chutnala dobre a nikto neuhadol na prvy pohlad, ze nie je sladka. Vlastne po takom mnozstve vodky sa ani necudujem :D

Tak co sme to mali ? Muku, vajicka, kyslu smotanu, prasok na pecenie, por, olej, vela ricotty, spenat, prsut, sol, cierne korenie a ako vzdy som zabudol vyfotit cesnak :D Teraz uz sa mi to zda nejak malo, ale naozaj len tolko surovin...
Vyslahal som bielka z 3 vajicok. Vlastne ro robot, ja som sa len pozeral :D
Moja sikovna pomocnicka zatial vymiesala 3 zltka s kyslou smotanou (250g) a asi s 200g muky. Na toto mnozstvo pol sacku kypriaceho prasku a moze sa opatrne primiesat pena z bielkov. Osolit a namliet cierne korenie.
Voalaaaa, slane palacinky su na svete. Teda niesu to palacinky, ale nieco take hrube nadychane. Akurat na tortu :D
Na plnku som vymyslel 3 rozne ochutenia ricotty. Tu vidite ako sa dusi por, ktory som poriadne nakorenil ciernym korenim. Vyssie sa dusi cesnak, do ktoreho hodim spenat.
Uz som hodil. Len ohriat osolit a vyklopit.
Tretia plnka bude s jadranskym prsutom, mozete pouzit akukolvek vyraznu sunku. Vlastne mozete pouzit co len chcete a co vam chutna, nebudem predsa diktovat vyrobu vasej slanej torty... Vsetko nech vychladne...
Palacinky vychladli, plnky su namiesane s ricottou (inak som spotreboval 3 balenia po 250g), mozeme zacat skladat vrstvy.
Asi takto, aj ked to mohlo byt aj viac rovne. Som ale chlap, odomna sa nevyzaduje extra esteticnost :D
Cele to natriet ricottou, ktora sa moze trocha osolit. Alebo aj inak ochutit, mi napadlo az po, ze som mohol primiesat cervenu papriku, alebo safran na dofarbenie. Nakoniec vsak snehobiela tiez posobila dobre.
Zeleninu treba zamaskovat, aby nevyzerala ako zelenina, Kapiu som nasekal nadrobno, pridal som drobne cherry paradajky a kiwi som vyrobil z uhoriek a cierneho korenia. Vlastne, aby som sa priznal, to zdobenie nie je moje dielo :D Dikes Domci za pomoc.
No a nakoniec prekvapenie oslavenkyne pri narezavani torty je na nezaplatenie :D, na vsetko ostatne mame platobne karty...





2 komentáre: