sobota 21. januára 2012

V balíku

Tento recept robim vo viacerych variaciach, sem dam dnesnu verziu. Nakolko som musel byt nacas hotovy, kvoli ohlasenej navsteve, niektore veci som proste nevyfotil. Zvysok si teda domyslite.

Samozrejme hned uvodna fotka mi chyba, lebo som zabudol dat kartu do fotaku :D Tak som cvakol parkrat naprazdno no :P
Spravim jednoduche ragu zapecene do masloveho cesta. Vcerajsim hlasovanim spoluhracov na nibo sme urcili druh cesta. Mozete vsak spravit aj s kysnutym, alebo kupit listkove.
Aspon suroviny na cesto som vyfotil. Takze maslo a muka 1:2, zltka z vajicok, na 400g muky som dal 2 zltka, dalej polku kyslej smotany. Toto bolo pre 6 ludi, tak si to prisposobte. Osolit tiez nezabudnut.
 Najprv premiesam maslo s mukou a mozeme pridat zltka.
Poriadne rozpracovat a pridat smotanu.
Teraz uz len poriadne sa do toho opriet.
Hotovu hmotu dajte do chladnicky aspon na pol hodiny. Proste nech sa maslo schladi a nech sa stym da potom lahsie pracovat.
Vyrobime ragu z bravcoveho. Mozete samozrejme pouzit akekolvek maso. Fotku so surovinami som spravil bez karty :D
Takze len zoznam: maso, cibula, cesnak, mrkva, petrzlen, paradajka, bobkovy list, salvia, rimska rasca, majoran, cierne korenie, sol.
Na olivovom oleji som poprazil trochu cibule. Pridal som cesnak, mrkvu a petrzlen nadrobno nasekane. Cierne korenie a salviu na cibulu este.
Po chvilku mozeme pridat maso. Teraz mi napadlo ze aj stiplavej papriky som dal. Ale to uz je na vas. Cervenou paprikou som dofarbil.
Cerstvo nadrvena rimska rasca, to je ina mnamka :D Vsetko dajte v primeranom mnozstve. Aj majoranku a sol. Podlial som s bielym vinom a dusil, nez maso zmaklo. Obcas podliat vodou a zamiesat.
Vlastne aj paradajky nadrobno, kvoli zahusteniu. Skoro som zabudol :D
Predpokladajme, ze maso zmaklo a ragu sa chladi. Cesto vyvalkame a pomocou maleho taniera vyrezeme okruhle kusy.
Naberieme zmes bez stavy do cesta. Tekute odlozime zvlast do misky a podavame az k hotovemu jedlu.
 Zbalime do nejakej formy. Mozete pouzit aj formu na muffiny zatlacit cesto nalozit maso a uzatvorit. Bude to asi krajsie.
Nezabudnime vrch potriet bielkom, co nam ostalo. Doda farbu a lesk.
Ostava uz len strcit batohy do rury vyhriatej na cca 180 stupnov a piect 20 minut. Cas som presne nemeral ale to spoznate asi podla farby kedy to je hotove.
Pri servirovani som este pridal na vrch kyslu smotanu a prilial som stavu z ragu ako omacku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára